Učenje iz iskustava drugih zemalja unutar GLS Grupe uvelike pomaže svim pojedinim tržištima na kojima GLS djeluje. Svaka zemlja unutar Grupe, navodi Đorđe Marković, direktor tvrtke GLS Croatia, posluje u različitim tržišnim uvjetima, regulatornim okružjima i očekivanjima kupaca. Analizirajući i usvajajući najbolje prakse, GLS razvija bolje strategije. Pri tome znanja i iskustva prekograničnih kolega pomažu u područnom razvoju, dodaje Marković, te su svakako vodilja i u razvoju inozemnih suradnji.
Kakve poslovne rezultate bilježite u Hrvatskoj?
– Prošle nam je godine Hrvatska gospodarska komora dodijelila ‘Zlatnu kunu‘. Ponosni smo na takve rezultate koji nam donose titulu najbolje velike tvrtke u Zagrebačkoj županiji. Pružanje pouzdane, brze i sigurne usluge dostave temelj je našeg rasta i svjesni smo potrebe ulaganja u logističku tehnologiju i infrastrukturu. No, najmodernija tehnologija nije dovoljna. Veliku ulogu ima naš strastveni tim koji održava visoki standard poslovanja i izgrađuje čvrste odnose s našim klijentima. Da imamo povjerenje pokazuje i istraživanje online kupaca iz 2023. godine koje je provela Udruga eCommerce Hrvatska u suradnji s Algebrom. U odgovoru na pitanje koju dostavnu službu preferiraju, online kupci su nas istaknuli kao uvjerljivi prvi izbor.
Po čemu je hrvatsko tržište posebno? Kako ste mu se prilagodili?
– Hrvatsko tržište najviše karakterizira spoj tradicionalnog i modernog ponašanja potrošača, što zahtijeva svestran pristup, balansirajući logistička rješenja s personaliziranom uslugom usmjerenom na kupca. U GLS-u Croatia uložili smo u napredne sustave praćenja kako bismo osigurali pravodobne isporuke. Svatko svoj paket može pratiti u stvarnom vremenu putem našeg sustava Track&Trace za praćenje paketa, a dostavu može i odgoditi ili preusmjeriti na drugu adresu. Paketi su se godinama preuzimali samo od kurira na kućnoj adresi. No primatelji više nisu spremni prilagođavati svoj raspored. U tom se segmentu vide velike promjene i rast korištenja mjesta paketomata i paket shopova. Primatelji vole paketomate jer svoj paket mogu preuzeti svakim danom 0 – 24, ondje gdje njima odgovara.
Kako je na poslovanje utjecao novi distribucijski centar u Donjem Stupniku?
– Novi, veći i tehnički bolje opremljen prostor donio je optimizaciju rada, skraćivanje procesa dostave i bolju kontrolu. Samim tim smo kod svojih klijenata stekli još jednu razinu povjerenja. Takvo ulaganje govori našim klijentima da smo spremni za nove izazove na tržištu, da rastemo kao tvrtka i da razumijemo njihove potrebe u području logistike.
Imate li neke posebne usluge u ponudi?
– Izvrsnim se pokazalo kartično plaćanje pouzeća. Primatelji paketa imaju alternativu gotovinskom plaćanju jer pouzeće mogu platiti kuriru koji ima POS aparat ili karticom na samom Paketomatu. Budući da njegujemo fleksibilnost dostave, najsvježiji korak u tom segmentu je GLS Shipping Plug in koji web shopovima omogućuje integraciju odabira direktne isporuke u više od 700 naših Paketomata i PaketShopova. Shipping Plug in-ovi su dostupni za sve online trgovce unutar Magento i WooCommerce platforme. Uz naš Plug in online trgovci ne trebaju gubiti vrijeme na manualni rad jer se po plaćanju narudžbe u web shopu sama prijevoznica automatski generira, a online kupci intuitivno se koriste interaktivnom kartom s našim lokacijama. Na kraju, ne zaboravimo da pakete ne šalju samo pravni subjekti, bilo tko može naručiti GLS-ovu uslugu dostave putem portala www.paket.hr.
Kako ćete oblikovati daljnje poslovanje?
– Predani smo nadogradnji svoje električne dostavne flote koja sada broji više od 20 posto električnih dostavnih vozila, širenju svoje mreže i primjeni inovativnih rješenja kao što su jednostavno slanje paketa s Paketomata. Time nastojimo skratiti vrijeme isporuke i povećati cjelokupno zadovoljstvo kupaca. Održivost je stup naše strategije širenja. Naš cilj nije samo razvijati svoje poslovanje, već to činiti na društveno i ekološki odgovoran način.
Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom GLS Croatia