A1 Hrvatska je povodom proslave 20 godina poslovanja na našem tržištu dobila još jedan razlog za slavlje. Naime, u sklopu proslave predstavili su i rezultate neovisnog međunarodnog istraživanja P3, prema kojem su osvojili certifikat P3 Best in Test za najbolju mobilnu mrežu, a osim toga prepoznati su i kao pružatelj najbolje konvergentne usluge, s najboljom mobilnom i fiksnom mrežom s najvećim brzinama preuzimanja sadržaja s interneta i minimalnom latencijom.
- A1 Hrvatska, počeo je s komercijalnim radom 1. srpnja 1999. kao prvi privatni mobilni operator u Hrvatskoj, ujedno tada i jedini ‘izazivač‘ i konkurent dotadašnjeg jednog operatora. Pokretanje tog posla ostala je i do sada jedna od najuspješnijih greenfield investicija u Hrvatskoj, dok je u međunarodnim krugovima to označeno i jednim od najboljih ulazaka drugog mobilnog operatora na neko tržište, kazao je predsjednik uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančanský tijekom uvodnog govora na proslavi 20 godišnjice poslovanja ove tvrtke na hrvatskom tržištu.
Prije tih 20 godina mobilno je komuniciranje bilo, mogli bi reći, u povojima. Razgovori i sms su bili jedini oblik komuniciranja putem mobilnih telefona, a ulaskom tadašnjeg Vipneta na tržište slanje sms-ova se tolikom umnožilo da su u tom jednom trenutku Hrvati bili na čelu Europe. Ako po ničemu drugom, onda po slanju sms-ova.
Dijelom je to bio rezultat i tada potpuno nove usluge na tržištu koju je ponudio Vipnet, prepaid ili bonove za ‘trošenje‘ mobitela bez pretplate. Mogućnost kupnje bona na kiosku, niže cijene mobitela, uz besplatne pozive 24-satnoj službi za korisnike i druge novosti koje su uveli utjecali su na to da su mobilni telefoni praktički odjednom postali dostupni svima, a ne samo kao do tada većinom poslovnim ljudima i posebnim službama.
Vipnet se ubrzo pokazao i inovativnim liderom na hrvatskom, ali i širem telekom tržištu, ponudivši prvi jedinstvene usluge, poput mobilnog plaćanja parkinga sms porukom, međunarodne video pozive i brojne druge.
U 20 godina kompanija je na hrvatsko tržište uvela sve nove i najnaprednije mrežne tehnologije i usluge, od onih druge generacije 2G do sadašnje 5G, za što se očekuje da će u idućih par godina donijeti ogromne promjene u komunikaciji i životu ljudi općenito.
Brojnim akvizicijama, tvrtka se kroz godine osim u mobilne uključila i u fiksne mreže, širokopojasni pristup internetu, televizijske usluge, IT, IoT i druge segmente, postajući digitalna konvergentna kompanija.
Nastavak investicija
- Od kada smo ušli na Hrvatsko tržište kontinuirano ulažemo u inovacije i najnovije tehnologije kako bi korisnicima pružili najbolje iskustvo. To potvrđuju i rezultati istraživanja, ali i certifikat P3. stalno investiramo u razvoj mobilne mreže i sada smo povećali kapacitete i omogućili mobilno surfanje do 1.35 Gbit7s na 4G mreži – rekao je Tomislav Makar, glavni direktor za tehniku u A1 Hrvatska.
- Mobilnom mrežom pokriveno je 99% populacije od čega je 98% pokrivenost 4G mrežom. Kada je fiksna mreža u pitanju, A1 raspolaže s 13 tisuća kilometara optičke mreže i pokriva 530 tisuća kućanstava u više od 50 gradova – kazao je Dvorjančanský, pa dodao kako je certifikat P3 rezultat velikih ulaganja u modernizaciju i kvalitetu mreže.
Promjenom brenda i naziva tvrtke u jesen 2018. u A1 Hrvatska, a u sklopu rebrendinga u matičnoj Telekom Austria Grupi, tvrtka najavljuje i nove investicije od oko 500 milijune eura, posebice vezano za razvoj optičke mreže i 5G, čije su velike brzine krajem lipnja ove godine demonstrirali na živoj mreži na mobilnim uređajima.
- Cilj je stvoriti sustav koji će omogućavati jednaku povezanost u cijeloj zemlji, pa upravo spremamo investiciju od 500 milijuna eura prvenstveno za 5G tehnologiju i optiku – zaključio je Jiří Dvorjančanský.
A1 Hrvatska završila je 2018. godinu s porastom prihoda od 1,6 posto u odnosu na 2017., te sa 4,6 posto višom operativnom dobiti (EBITDA) ili 114,1 milijun eura. Istodobno su uložili 87,8 milijuna eura ili 3,1 posto više nego u 2017., a ukupno zapošljavaju nešto više od tisuću ljudi.