Aktualno
StoryEditor

Apel Vladi: Bačeni smo na koljena, odvojite 3. maj od Uljanika, uništit će nas do kraja

01. Listopad 2018.

Predstavnik radnika u Nadzornom odboru Brodogradilišta 3maj i predsjednik Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja Juraj Šoljić uputio je u petak apel Vladi u kojem moli za spas tog riječkog brodogradilišta. U svom pismu traži da se oformi Krizna uprava za 3. maj s obzirom na to da je pod trenutnim vodstvom Uljanika u velikoj opasnosti opstanak riječkog škvera u kojem očekuju otkazivanje poslova koje je naručio kanadski brodovlasnik.

Šoljićev apel prenosimo u cijelosti:

S obzirom na aktualno stanje u brodogradilištu 3. MAJ, obraćam Vam se ovim putem kako bih izrazio maksimalnu zabrinutost i ukazao na alarmantno loše stanje u koje je doveden 3.MAJ tijekom posljednjih pet godina s osobitim naglaskom na posljednje dvije godine pod vodstvom direktora Maksimiliana Percana. Naime, ovim putem ne želim ponovno isticati problem pozajmica od 523 mil kn, 313 mil kn koje su cesijom prenesene u Uljanik ili udjele u brodovima u iznosu od 103 mil kn, nego želim ukazati na činjenicu da sadašnji brodovlasnici Siem i Algoma ne žele i ne mogu naći zajednički jezik niti s direktorom Percanom, a niti s Upravom Uljanika.

>>> Analitičar Bošković: 3. maj treba hitno izvaditi iz Uljanik grupe

Problem leži u tome što će 1.10. 2018. godine i kanadski brodovlasnik otkazati Ugovore i 3.MAJ će biti doveden u još gore stanje. Iako je brodovlasnik iznimno zadovoljan kvalitetom već ranije izgrađenog i predanog broda 732 i želi kod nas u brodogradilištu završiti i gradnje 733 i 527, a prema nekim naznakama možda i 528, direktor Percan ne želi kao niti Uprava Uljanika da se navedeni dogovor postigne. S brodovlasnikom se nije razgovaralo, a ono malo što je Prodaja Uljanika razgovarala, nije im ponuđeno ili dogovoreno NIŠTA. Naime, problem leži u tome da Uljanik i 3.MAJ imaju istog direktora nabave, prodaje, projektnog ureda i financija koji sjede u Puli i 3.MAJ im nije prioritet. I dok se u Uljaniku brodovlasnicima nude mogućnosti da se brod prenese u njihovo vlasništvo, te da brodovlasnik sam financira materijal i plaća rad, „našim“ brodovlasnicima tako nešto nije nikada ponuđeno. Na žalost ne mogu se oteti dojmu da je sve ovo smišljeno i unaprijed organizirano kako bi se potpuno uništio 3.MAJ.

Neću Vas zamarati činjenicama kako je 3.MAJ dobro i kvalitetno brodogradilište, ali sama činjenica da brodovlasnici i nakon svega još žele završiti i graditi brodove kod nas dovoljno govori za sebe. Na žalost ovdje se radi o namjernom i svjesnom uništavanju 3.MAJ-a i opstruiranju svakog potencijalnog rješenja koji bi doveo do toga da 3.MAJ opstane. Zahvaljujem i Vama i Vladi RH kao i lokalnim vlastima koji su se uključili u pronalaženje rješenja, ali na žalost to se neće dogoditi dok o nama odlučuje Uljanik, dok smo od 10 prioriteta koji se trebaju platiti mi 21. prioritet i to sve svjesno i namjerno. Ponovno napominjem da se radi o dvostrukim kriterijima za pulsko i riječko brodogradilište jer dok se Uljaniku nude sve mogućnosti i uvijek je u prvih 10 prioriteta plaćanja, 3.MAJ nema takvu mogućnost jer je politika unutar Grupe takva da se svjesno uništava 3.MAJ. S direktorom Percanom ne žele razgovarati niti brodovlasnici, niti dobavljači, a niti radnici jer su svi izgubili strpljenje njegovim namjernim nečinjenjem NIŠTA.

>>>Premijer: Postoji interes domaćih i inozemnih aktera za hrvatska brodogradilišta

Šteta koju je on uzrokovao je nemjerljiva i to ne samo u štetno potpisanim aneksima nego i u novoosnovanoj firmi 3.MAJ 723 d.o.o. koja je prema njegovim riječima osnovana za gradnju broda 723, ali je meni kao članu Nadzornog Odbora Brodogradilišta 3.MAJ uvid u poslove vezane za ovu novogradnju zakonski onemogućen. Napominjem da će teret svih gubitaka po ovoj novogradnji pasti na brodogradilište 3.MAJ, a ne mogu dobiti niti informaciju da li se gradnja 723 nalazi u Knjizi narudžbi i vlasništvu 3.MAJ-a ili novoosnovane firme. Također tu je i panel linija koja se nalazi u Vodnjanu, a koju je 3.MAJ bez znanja Nadzornog Odbora kupio, te predstavlja ulaganje na tuđoj imovini, te je kao takvu ne može koristiti za rad na svojoj lokaciji. Direktor Percan ne želi je premjestiti u Rijeku nego bi se limovi trebali voziti na rezanje u Vodnjan što bi dodatno povećalo i onako visoke troškove gradnje broda. Nadalje, tu je i problem blokade 3.MAJ-skog računa za kojeg se ne radi gotovo NIŠTA od već spomenutih direktora koji su našli način riješiti blokadu računa drugih društava u Grupi, ali ne i našeg 3.MAJ-skog.

Iskreno vjerujem da znamo i možemo graditi brodove, ali ne s ovom Upravom i ne s Uljanikom. Stoga Vas molim da nam pomognete za početak barem pronaći način da se organizacijski ljudi koji se nalaze u Rijeci, ali organizacijski pripadaju Uljanik Brodogradilištu, vrate nama u 3.MAJ i da nam stavite Kriznu Upravu kako bi mi dok se ne izdvojimo iz Uljanik Grupe bili samostalno trgovačko društvo u pravom smislu te riječi s našom nabavom, prodajom, financijama i svim ostalim potrebnim službama s direktorom koji može i hoće raditi u interesu 3.MAJ-a, a ne u interesu Uljanika.

>>>Muljanik – Titanik: Gdje bi bio hrvatski IT s 30 milijardi kuna poguranca?!

Mi u Rijeci više ne možemo čekati jer će nas zatvoriti i uništiti bez mogućnosti da pokažemo kako znamo i možemo. Država je u procesu Restrukturiranja u 3.MAJ uložila 847 mil kn likvidnog novca, no na žalost odlukama svih direktora od 2013. godine taj novac većinom je završio u drugim društvima Uljanik Grupe, a mi smo bačeni na koljena. Još Vas jednom molim da nam pomognete i stavite Kriznu Upravu koja će zaštititi interese 3.MAJ-a, Vas kao Vlade RH koja je ovdje uložila puno više od onih 847 mil kn, malih dioničara koji ne mogu sami štititi svoje interese jer su to uglavnom stari bivši 3.MAJ-ci, ali prije svega da zaštitite ove ljude koji tu žele raditi jer njihovo pravo na rad ne može više zaštititi nitko osim Vas. Na žalost svi smo mi taoci ove Uprave i ove u Rijeci i one u Puli i zato Vas molim zaštitite znanje, tehnologiju, industriju, zaštitite radna mjesta, dajte nam mogućnost da mi svojoj djeci pustimo brodogradnju u nasljeđe da i oni mogu biti ponosni brodograditelji kao što MI to JESMO. Ne donese li se uskoro odluka o daljnjem tijeku rješavanja ovog problema, na žalost sve će biti uzaludno.


Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]

 


 

22. studeni 2024 16:11