https://www.youtube.com/watch?v=ozov0LBDtE8
Posljednjih par godina vodi se žestoka bitka u osmišljavanju noviteta među proizvođačima tenisica, a liderima industrije kao što su Adidas i Nike pridružio se novi izazivač Ascis, javlja Techcrunch.
Nike je predstavio samovezajuće tenisice, a Adidas eksprimentira s proizvodnjom potplata za tenisice pomoću 3D printera i biorazgradivim vezicama. Iako malo zaostaje za konkurencijom što se tiče proizvodnje modela pomoću ultramoderne tehnologije, Ascis je nedavno najavio uvođenje novog proizvodnog procesa i to ni manje ni više nego pomoću svojevrsne mikrovalne pećnice.
>>>Adidas za Oktoberfest proizveo tenisice otporne na ‘nepogode’
Nova tehnika, razvijena u suradnji s tajvanskom kompanijom Tayin Research & Development omogućava personalizaciju modela i proizvodi relativno održiv model obuće – što su dva sasvim oprečna pojma kada je riječ o odjevnoj industriji. Novi proizvodni postupak Ascisa odnosi se na toplinu generiranu mikrovalovima pomoću koje se spajaju različiti materijali kod proizvodnje potplata za tenisice.
To je sve što je u ovom trenutku poznato jer izgleda kako je nova tehnologija još uvijek u testnoj fazi, no ako sve prođe po planu uskoro bi se modeli nastali novom tehnologijom mogli naći u prodaji. U jednom trenutku u budućnosti u svoje trgovine planiraju staviti takozvane mikrovalne pećnice namijenjene proizvodnji tenisica tako da kupci mogu na licu mjesta dizajnirati svoju cipelu.
>>>Adidas započeo masovnu proizvodnju 3D printanih tenisica
Iako se novitet ne razlikuje previše od onog kojeg Adidas nudi u svojim trgovinama u New Yorku, cijeli proces ‘kuhanja‘ cipela trebao bi trajati tek 15 sekundi, što bi znatno smanjilo vrijeme čekanja u trgovinama.
Proces je znatno kraći od procesa 3D printanja kojeg mnoge tvrtke trenutno razmatraju za proizvodnju svojih cipela, a smanjuje i utrošak energije potrebne za proces i to za gotovo 90 posto u odnosu na tradicionalne procese proizvodnje potplata.
Za sada iz Ascisa još nisu ponudili detaljnije informacije, no kažu kako bi novitet u budućnosti mogao dovesti do većeg broja modela koje će kupci moći izabrati, ipak u dogledno vrijeme ta će usluga biti ograničena.