Volkswagenova vozila i nakon povlačenja i popravaka zbog skandala "dieselgate" troše više goriva te i dalje ne prolaze na eko testovima u Australiji, pokazala je u ponedjeljak studija australskog automobilskog udruženja (AAA).
VW je 2015. godine priznao da je približno 11 milijuna automobila diljem svijeta opremio uređajima koji omogućuju ‘varanje‘ na laboratorijskim provjerama razina štetnih plinova, ali i emisiju i do četiri puta većih količina štetnog dušikova oksida tijekom stvarne vožnje od dozvoljenih razina.
>>> Rekordna 2017. za Volkswagen: Prodano 10,7 milijuna vozila
Takve je automobile VW povukao, no Australsko automobilsko udruženje (AAA) objavilo je da su provjere koje su naručili na tamošnjim vozilima prije i nakon popravka pokazale da i dalje emisijama ispušnih plinova prekoračuju propisanu razinu.
"Analize emisija... pokazale su da sporno diezelsko VW vozilo troši i do 14 posto više dizela nakon povlačenja, kao i da i dalje emitiraju preko 400 posto više štetnih plinova nego što pokazuju u laboratorijskim testovima", navodi se u priopćenju udruženja AAA.
Iako su emisije manje u odnosu na one prije prepravaka, veće su od dopuštenih razina u Australiji, dodaje u priopćenju AAA, koja je vodila testiranja u suradnji s međunarodnim automobilskim udruženjem (FIA).
Iz Volkswagena su u ponedjeljak odbacili takve usporedbe, poručivši da je njemački regulator KBA odobrio doradu softvera i da popravljena vozila "nastavljaju udovoljavati europskim i australskim standardima o emisijama".
>>> Afera Dieselgate: Direktor Volkswagena osuđen na sedam godina
Glasnogovornik je u izjavi za AFP kazao da su automobilska udruženja u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj testirala dorađena vozila, također utvrdivši da "nastavljaju raditi u skladu s očekivanjima".
Australsko udruženje je objavilo da su rezultati pokazali da bi testiranja u stvarnoj vožnji, a ne ona u laboratorijima, trebala omogućiti zakonodavcima da osiguraju regulatorne standarde koji odgovaraju stvarnom stanju.
Kako su objavili iz njemačkog automobilskog diva, u Australiji je popravljeno oko 42.000 vozila a diljem svijeta više od njih šest milijuna.
Skandal je VW dosad stajao preko 25 milijardi eura u vidu kazni, nagodbi i odšteta, a neki od njegovih izvršnih direktora su osuđeni, ili su pak završili u zatvoru, podsjeća AFP.
Prošlog je tjedna pred australskim Saveznim sudom protiv VW-a zbog toga skandala sudski spor pokrenula Australska agencija za zaštitu potrošača, a pokrenuta je i zajednička tužba u ime vozača, podsjeća francuska novinska agencija.