https://www.youtube.com/watch?v=N8NjbZblp5k
Praonice rublja poslovni su koncept s velikim tržišnim potencijalom, što zbog malih početnih ulaganja, što zbog očekivanog rasta broja noćenja stranih turista u privatnom smještaju i trenda kraćih noćenja.
Iako ovakvi objekti, koji su se donedavno mogli vidjeti samo u američkim filmovima, postaju sve češća pojava u Hrvatskoj - još uvijek ih nema dovoljno, ističe Mario Martinek, vlasnik tvrtke Bijeli svijet koja se bavi opremanjem praonica.
Za otvaranje praonice rublja potrebno je u prosjeku dva mjeseca, a u 90% slučajeva objekti posluju s profitom tijekom cijele godine. Osim toga, za ovaj biznis nisu potrebne posebne tehničke vještine niti prijašnje iskustvo u poduzetništvu.
- Uz minimum radne snage i fiksnih troškova, prednost je i rad s gotovinom, bez odgoda plaćanja i nenaplaćenih potraživanja. Uz početno ulaganje od oko 20.000 eura može se pokrenuti uspješan posao, a povrat investicije moguće je ostvariti već nakon 12 mjeseci, kaže Martinek, čija je tvrtka Bijeli svijet u posljednje četiri godine opremila više od 80 samoposlužnih i uslužnih praonica rublja, u kojima je zaposleno preko dvije stotine ljudi.
Svojim klijentima nude besplatne edukacije, pomoć pri apliciranju za sredstva za samozapošljavanje i vode ih korak po korak kroz cijeli proces: od prikupljanja bespovratnih sredstava za pokretanje posla do otvaranja i rada u vlastitim objektima.
S druge strane hoteli, kampovi, restorani i ostale veće jedinice, ugradnjom profesionalne opreme dolaze do značajnih ušteda na energentima poput struje i vode - ušteda na potrošnji struje iznosi 25%, a na vodi čak 44% godišnje.