Udruga hrvatskih cestovnih autoprijevoznika (UHCP) uputila je na s konferencije za novinare u Varaždinu u ponedjeljak deset zahtjeva cestovnih prijevoznika budućoj Vladi RH radi povećanja njihove konkurentnosti.
Među deset zahtijeva, predsjednik Udruge Dragutin Kranjčec, naveo je nužnost pisanja zakona i pravilnika, koji se tiču sigurnosti prometa, u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture i da se ponovi oformi Uprava cestovnog prometa pri tom ministarstvu.
Udruga posebno inzistira na dozvoli uvoza radne snage jer je liberalizacijom tržišta došlo do manjka kvalitetne radne snage, odnosno vozača. Kranjčec pojašnjava da se radi o prijedlogu za dopuštenje uvoza 500 vozača za iduću godinu. U Udruzi ističu i da će tražiti dozvolu za uvoz vozača iz zemalja bivše Jugoslavije, budući uvoz radne snage iz zemalja EU sa sobom nosi i jezični barijeru.
Vladimir Jurčec iz Udruge, kao važne, naglasio je zahtjeve za smanjenje naknada za tehničke preglede te ukidanje monopola pojedinim udrugama s javnim ovlastima i otvaranje tržišta.
- Tražimo ukidanje monopola Centra za vozila Hrvatska jer okolne zemlje imaju barem 4 ili 5 takvih tvrtki, a kod nas postoji Centar za vozila Hrvatske. Riječ je o privatnoj firmi koja ima za prošlu godinu više od 70 milijuna kuna dobiti. Monopol Centra za vozila Hrvatske mora prestati bez obzira tko je na vlasti - izjavio je Jurčec te dodao i zahtjeve za ukidanjem preventivnih tehničkih pregleda i omogućavanje homologacije novih vozila samo uz predočenje potrebne dokumentacije, bez dovoza novo kupljenog vozila.
Darko Vukadinović predstavio je set zahtjeva koja su vezna uz gorivo i trošarine. Tako Udruga traži povrat dijela trošarina na dizel goriva gospodarskim subjektima u javnom prijevozu robe i putnika cestom te uporabu plavog dizela u spremniku rashladnih uređaja auto-hladnjača. Udruga traži i subvencije za kupnju vozila visokih ekoloških normi te poticaje za kupnju samostalnih klima uređaja gospodarskih vozila koja se pokreću na električnu energiju.
Čelni ljudi udruge složili su se u ocjeni da je ispunjenje tih zahtijeva nužno, ne samo radi konkurentnosti u odnosu na cestovne prijevoznika zemalja u okruženju, već radi njihove opstojnosti.
U Udruzi se nadaju da će u idućoj Vladi naći partnera za razgovore i dogovore, iako su skeptični da će na čelo resornog ministarstva doći stručna osoba jer, kako navode, to se dosad još nije dogodilo. Iz Udruge očekuju i da će u idućem sazivu saborskog Odbora za pomorstvo, promet i veze imat dva predstavnika - za prijevoz roba i za prijevoz putnika.
Na kraju su upozorili sve one koji ovih dana kreću u izbornu kampanju neka imaju na umu da branša prijevoznika zapošljava više tisuća osoba, koji s obiteljima čine oko 100 tisuća birača.