Objavljen je do sada najveći natječaj za sufinanciranje projekata malih i srednjih poduzetnika iz EU fondova. Ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iznosit će 1.117.200.000 kuna, a natječaj je otvoren do iskorištenja sredstava (ili do kraja programskog razdoblja – 31.12.2020.)
Mirakul Edukacijski centar će od 30. lipnja do 2. srpnja održati seminar ‘Prijava i priprema projekata na novi EU natječaj za mala i srednja poduzeća‘, namijenjen malim i srednjim poduzetnicima koji imaju stvarnu potrebu širenja ili moderniziranja proizvodnje, onima koji u projekt svakako moraju krenuti sa ili bez bespovratne pomoći. Sredstva su predviđena za izgradnju i/ili adaptaciju poslovnih prostora i nabavu opreme, a visina sufinanciranja je 45% za male, a 35% za srednje poduzetnike. Uz osnovnu namjenu postoji mogućnost sufinanciranja i određenih konzultantskih usluga (s prosječno 50% bespovratnih sredstava).
Kome je natječaj namijenjen?
Natječaj je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima koji imaju stvarnu potrebu širenja ili moderniziranja proizvodnje, onima koji u projekt svakako moraju krenuti sa ili bez bespovratne pomoći. Sredstva su predviđena za izgradnju i/ili adaptaciju poslovnih prostora i nabavu opreme, a visina sufinanciranja je 45% za male, a 35% za srednje poduzetnike. Uz osnovnu namjenu postoji mogućnost sufinanciranja i određenih konzultantskih usluga (s prosječno 50% bespovratnih sredstava).
Kako krenuti u projekt?
Ukoliko ste se pronašli u gornjem odlomku, potrebno je proučiti natječajnu dokumentaciju. Dokumentacija se nalazi na web stranici www.strukturnifondovi.hr/natjecaji. Dokumentacija je prilično opširna, kao i obrasci koji se predaju na natječaj. Kako bi sve napravili po pravilima, potrebno je imati dostatna znanja o pripremi i provedbi EU projekata. Mirakul Edukacijski centar nudi vam radionicu na kojoj ćete se upoznati s otvorenim natječajem i osnovnim pravilima pripreme i provedbe projekata, a dodatno, ukoliko želite, i operativno raditi na pripremi svog projekta.
Znači li ovo da ne treba angažirati stručnjake/konzultante?
Poduzetnici koji nemaju praktična iskustva u pripremi i provedbi projekta svakako će morati angažirati stručnu pomoć (izrada investicijske studije, marketinške strategije…), ali će sudjelovanje poduzetnika i njegovo razumijevanje projekta biti veće, naučit će kako može povući znatno više financijskih sredstava te će znati puno bolje optimizirati troškove projekta i raspoložive resurse.
Detaljan opis sadržaja:
1. dan (30. lipnja):Uvod u EU fondove i sufinanciranje – EU programi i proračunHrvatska i EU fondovi – naučene lekcije iz dosadašnjeg korištenja i raspoloživi fondoviPredstavljanje natječaja ‘Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje i opremu’ i ‘Ulaganje u proizvodnu tehnologiju MSP’:• svrha i cilj natječaja• pokazatelji koje je potrebno ispuniti u projektu• prihvatljivi prijavitelji• prihvatljive aktivnosti• prihvatljivi troškoviPredstavljanje dokumentacije koju je potrebno ispuniti i prikupiti za prijavu na natječaj:• Prijavni obrazac• Proračun• Investicijska studija• Marketing strategija• drugi obrasci
Metodologija prijave projekta
2. dan (1. srpnja):
Što je projektni ciklus, kako se upravlja projektnim ciklusom i zbog čega je to važno za naše projektePredstavljanje projekata od strane polaznikaIzrada logičke matrice za projekte koje polaznici žele prijaviti i analiza izrađenih logičkih matrica (samostalni rad polaznika pod mentoriranjem predavača)
Priprema prijavnog obrasca:• svrha i opravdanost projekt• provedbeni kapaciteti• održivost projekta• ciljevi i pokazatelji projektaIzrada prijavnog obrasca za projekte koje polaznici prijavljuju (samostalni rad polaznika pod mentoriranjem predavača)
3. dan (2. srpnja):
Analiza izrađenih prijavnih obrazacaPriprema proračuna za projekt:• prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi• svrha pojedine proračunske stavke• obrazloženje procijene troška• povezanost s aktivnostima projekta
Izrada proračuna za projekte polaznika (samostalni rad polaznika pod mentoriranjem predavača) i analiza izrađenih proračunaUvod u pripremu i popunjavanje investicijske studijeUvod u pripremu i popunjavanje marketing strategijeUvod u pripremu i popunjavanje financijske konstrukcije projektaPregled ostalih dokumenata (Izjava o usklađenosti s uputama za prijavitelje, Skupna izjava, Izjava o nekažnjavanju, Izjava o korištenim potporama…)
Seminar je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima, djelatnicima i voditeljima poduzetničkih centara, inkubatora i tehnoloških parkova, poduzetničkih i poslovnih zona, tijelima regionalne i lokalne uprave i samouprave, poslovnim konzultantima i project managerima, neprofitnim i nevladinim udrugama i zadrugama te svim ostalim zainteresiranima.
Sve dodatne informacije o seminaru i načinu prijave možete pronaći ovdje.