Hrvatska
StoryEditor

Evo kako će Francuzi uprihoditi dodatnih 300 milijuna eura od Zračne luke Zagreb

20. Siječanj 2016.
Piše:
lider.media

U travnju 2012. predstavnici hrvatske Vlade i francuskog konzorcija Zagreb Airport International Company potpisali su Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb. Bio je to jedini veliki projekt koji se gradio u Hrvatskoj.

Odredbe koncesijskog ugovora predstavljane su kao hrvatska zlatna koka. Francuski koncesionar obvezao se izgraditi novi aerodromski terminal vrijedan oko 230 milijuna eura, a u proračune suvlasnika zagrebačkog aerodroma kroz 30 godina uplatit će se 1,8 milijardi eura kroz fiksnu i varijabilnu koncesijsku naknadu. Godinu dana nakon potpisivanja ugovora i tri mjeseca nakon preuzimanja zagrebačkog aerodroma francuski koncesionar se obratio Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo i tražio znatno povećanje naknada. Tako su tražili da se naknada za zaštitu zračnog prometa poveća za više od 100 posto, s 3 na 6,5 eura, te da se putnička naknada za međunarodni promet poveća s 10 na 15 eura, a za domaći promet s 4 na 7 eura, javlja Jutarnji list.

Trošak za putnike

Iz tog lista tvrde kako posjeduju rješenje Agencije iz 2013. godine, čiji tekst pokazuje nevjerojatnu lakoću donošenja značajne financijske odluke koja će francuskom koncesionaru kroz 30 godina koncesije donijeti dodatnih 300 milijuna eura prihoda. Dakle, jednako ulaganju u novi terminal! Trošak tog poskupljenja snosit će putem skupljih aviokarata svi odlazni putnici zagrebačkog aerodroma. Agencija je zahtjev zaprimila 30. srpnja, a već 8. kolovoza u Agenciji je održan sastanak.

- Tijekom sastanka predstavnici koncesionara obrazložili su da je primijenjeni računalni model poslovanja utemeljen na suvremenoj poslovnoj praksi i iskustvu koncesionara u upravljanju zračnim lukama, te ugovoru o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb, koji u konačnoj verziji nije dostavljen ovoj Agenciji pa nije bilo moguće provjeriti usklađenost kalkulacija sadržanih u računalnom modelu s odredbama Ugovora, piše u Rješenju Agencije.

Dakle, iako u Agenciji nisu imali dokument na osnovi kojeg su mogli utvrditi je li predloženo povećanje cijena u skladu s Ugovorom, vodstvo Agencije dalo je zeleno svjetlo za povećanje naknada. Koncesionar je Agenciji u popratnoj dokumentaciji poslao prezentaciju i metodologiju izračuna novih cijena. Na osnovi koje formule i na osnovi kojih parametara su naknade povećane zapravo nije poznato. Naime, te formule su u aneksima Ugovora koji nisu objavljeni. Zanimljivo je da su samo dva tjedna prije podnošenja zahtjeva za podizanje naknada u Banskim dvorima tvrdili da od toga nema ništa iako su Francuzi inzistirali na povećanju naknada.

25. studeni 2024 09:43