Jadrolinija će krenuti u izgradnju četiriju brodova koji će biti ekonomičniji i konkurentniji. S obzirom da Hrvatsku od 1. siječnja 2017. čeka liberalizacija plovnog tržišta, u slijedećoj dekadi će se težište staviti na što je moguće boljoj obnovi njezine flote.
To je danas rekao ministar pomorstva, prometa i veza Siniša Hajdaš Dončić na brifingu za novinare i dodao da očekuje kako bi se javni natječaj i odabir gradnje prvog broda mogao završiti do konca godine, ukoliko ne bi bilo žalbi ili drugih tehničkih zahtjeva.Natječaji će se podijeliti na financiranje te za izgradnju brodova, a vrijednost svakog broda bi bila, kako sada stvari stoje, između sedam i osam milijuna eura.- Nadam se da će do konca slijedeće godine biti izgrađen prvi brod. Isto tako se nadam da će naša brodogradilišta formirati klaster i da će uspjeti dobiti ovaj posao - rekao je Hajdaš Dončić.
Predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar rekao je da će ovi brodovi biti veći, imat će četiri rampe za ukrcaj i iskrcaj, vožnja će trajati kraće od ukrcaja i iskrcaja te se neće morati okretati pošto voze obostrano. Odlučili su se predložiti gradnju takvih brodova jer se takav brod Ilovik, kupljen u Grčkoj, pokazao kao vrlo efikasan.
U nastavku brifinga ministar Hajdaš Dončić je govorio o rješenju komunikacije s hrvatskim jugom preko Neuma i Pelješca. Hrvatska je privremeno odustala od Pelješkog mosta, ali je njegova gradnja dugoročno rješenje. Nije precizirao koliko dugoročno, ali je očito da se radi o najmanje desetljeću, ako ne i više, jer država u ovom trenu nema novaca za njega. Naime, gradnja bi sada s pristupnim cestama koštala četiri milijarde kuna. Zato je srednjoročno rješenje koridor kroz Neum, a kako će on izgledati znat će se kroz 10 do 15 dana kada Hrvatske ceste predstave studiju. Nakon toga će Europsku komisiju trebati uvjeriti da će Hrvatska taj koridor moći kontrolirati, iako prolazi kroz susjednu državu.- Vjerujem da ćemo to uspjeti, a nadam se da ćemo s Bosnom i Hercegovinom uspjeti riješiti sva pitanja. Što se tiče Neuma, u njemu je promet sada jako zagušen, tako da vjerujem da će i njima koristiti ta zaobilaznica - rekao je Hajdaš Dončić.
Hrvatska mora imati otvorenu komunikaciju s cijelim teritorijem od 1. srpnja 2013. kada postaje dio EU, pa će se osim neumskog koridora kao kratkoročno rješenje izgraditi mala luka za trajekte neposredno prije Neuma. Ova je lučica već u poodmakloj fazi jer su je zapravo izvođači radova na Pelješkom mostu morali izgraditi za svoje potrebe, pa preostaje još asfaltirati 1,5 kilometara puta. S druge strane na Pelješcu već postoji gotova mala luka tako da će se moći prevoziti automobili trajektima.
Ovo će biti bolja komunikacija jer će se na dan moći prevesti do sedam tisuća automobila, za razliku od sadašnje luke Ploče - Trpanj koja ih prevoze dvije tisuće. Ministar se na kraju pohvalio da je za tri dana prodano čak 3400 ENC uređaja te je dodao da trajektni prijevoz nije poskupio, kako su neki mediji prenijeli, nego da se radi o ljetnoj i zimskoj tarifi.