Hrvatska je top turistička destinacija, toliko je već svima jasno. More, sunce, plaže, dobra hrana, kvalitetna vina… neki bi rekli – što još čovjek poželjeti može?
Međutim, malo ljudi zna da se Hrvatska posljednjih godina značajno razvija u jednom specifičnom segmentu turističke ponude, koji nije ovisan o suncu i plažama. Riječ je o poslovnom turizmu, odnosno poslovnim okupljanjima i putovanjima.
To je turistički sektor velikog potencijala koji omogućava profitabilno poslovanje izvan sezone, stoga ne čudi da su mnogi već prepoznali njegovu isplativost. Treba znati da je prosječna potrošnja poslovnog gosta 150–200 posto veća od one ostalih gostiju. Najistaknutiji gradovi u ovom segmentu turističke ponude su Dubrovnik, Zagreb i Opatija.
Prema podacima Instituta za turizam, prošle je godine u Hrvatskoj održano preko 8.000 poslovnih skupova, a od toga oko 22 posto međunarodnih. Evo još nekoliko zanimljivih brojki:
- 16.546 dana poslovnih skupova- 551.055 sudionika- 669 kongresa i drugih poslovnih skupova mjesečno- Prosjek trajanja 1,9 dana- U prosjeku 69 sudionika
Ali, nije sve u brojkama. Poslovni turizam ujedno predstavlja izvrstan način promocije destinacije. Kako? Ako su sudionici nekog poslovnog skupa ili putovanja zadovoljni s uslugom i ambijentom, u 40 posto slučajeva vraćaju se u privatnom aranžmanu s obiteljima ili prijateljima.
Prema statističkim podacima Hrvatske turističke zajednice u Hrvatskoj postoji ukupno 166 poslovnih centara, a najveći od njih nalaze se uglavnom u sklopu velikih hotela. Ima li prostora za daljnju ekspanziju ovog tržišta? Naravno, ali potrebno je zadovoljiti određene preduvjete, kao što su bolja prometna povezanost, veći broj izravnih međunarodnih letova te jasno i prepoznatljivo brendiranje Hrvatske kao poslovne destinacije na međunarodnom tržištu.
Tako se zadnjih godina Dubrovnik pozicionirao kao najprivlačnije poslovno odredište Hrvatske, kongresne dvorane dubrovačkih hotela imaju ukupni kapacitet oko 10.000 sudionika, a sve je to u značajnoj mjeri zasluga Importanne Resorta.
Zaključno, investicije u poslovnom turizmu nisu stvar izbora, nego održivosti. Morate se nametnuti svojom kvalitetom, biti konkurentni na tržištu, znati što gosti očekuju i odgovoriti na ta očekivanja.