Na tržištu elektroničkih komunikacija u prvih devet mjeseci ove godine nastavljeni su višegodišnji trendovi, i to s 1,3 posto više utrošenih minuta u mobilnim mrežama, 8,4 posto manje utrošenih minuta u fiksnim mrežama i s 37-postotnim porastom širokopojasnog internetskog prometa.
To pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) iz kojeg poručuju da se na tom tržištu ove godine dodatno produbio jaz između fiksne i mobilne telefonije, uz daljnji znatni rast internetskog prometa.
Internetski širokopojasni promet u devet mjeseci ove godine porastao je za 509 milijuna GB (gigabajta) ili za 37 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a velik porast, od 34 posto, zabilježen je i sa 190 milijuna GB u trećem tromjesečju.
>>>U Hrvatskoj raste online i kupnja putem pametnih telefona i beskontaktno plaćanje
U tri mobilne mreže u Hrvatskoj u devet mjeseci blagi porast od 1,3 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje ostvaren je sa 6,6 milijardi utrošenih minuta u tim mrežama, od čega je uobičajeno najveći dio, 6,5 milijardi minuta ili 1,3 posto više nego lani, utrošeno u unutarnjem prometu.
Veći porast od 5,2 posto ostvaren je u devet mjeseci s 82 milijuna mobilnih minuta u međunarodnom prometu. Gotovo polovica ‘međunarodnih mobilnih minuta‘ ili 40 milijuna utrošena je samo u trećem tromjesečju, čime je ta potrošnja porasla za 12,2 posto u odnosu na isto tromjesečje lani.
To je ujedno i najvažniji rast u mobilnim mrežama od početka godine do kraja rujna, koji je i najviše pridonio da rast ukupne potrošnje minuta u trećem tromjesečju iznosi 1,2 posto s ukupnih 2,3 milijarde utrošenih minuta.
Nastavak višegodišnjih trendova u mobilnim mrežama vidljiv je i u devetomjesečnom i tromjesečnom smanjenju broja SMS i MMS poruka u tim mrežama, najviše zbog rastuće uporabe pametnih telefona, mobilnog interneta, društvenih mreža i drugih komunikacijskih platformi i aplikacija koje korisnicima tri mobilne mreže u Hrvatskoj, a njih je ukupno nešto više od 3 milijuna, pružaju veće mogućnosti.
SMS poruka tako je u devet mjeseci ove godine bilo blizu 2 milijarde ili gotovo 10 posto manje nego lani, a MMS poruka 12 milijuna ili 12,3 posto manje.
S druge strane, fiksne mreže su, osim ukupnog pada utrošenih minuta u devet mjeseci od 8,4 posto, sa 1,6 milijardi minuta zabilježile pad te potrošnje i na razini trećeg tromjesečja, od gotovo 10 posto, s 506 milijuna minuta, pri čemu su minusi vidljivi i u unutarnjem i u međunarodnom prometu.