Cestovni prijevoznici tereta i putnika okupljeni u Hrvatskoj gospodarskoj komori u ponedjeljak su na zajedničkom sastanku svojih vijeća grupacija izrazili veliku zabrinutost zbog nepripremljenosti na nove njemačke propise o plaćanju radnika-vozača za vrijeme rada u toj zemlji.
Njemačka, naime, od 1. siječnja 2015. godine uvodi minimalnu satnicu od 8,5 eura bruto, što će morati poštovati svi koji pružaju usluge prijevoza u Njemačkoj.
Za prijevoznike iz Europske unije to znači da će za svoje vozače, dok voze ili obavljaju utovar/istovar na teritoriju Njemačke, morati plaćati tu plaću.
Ne podvrgnu li se tom propisu, poslodavcima odnosno prijevozničkim poduzećima prijete kazne od 30 tisuća eura po vozaču.
Novi propis zabrinjava prijevoznike koji za probleme u pripremi i prilagodbi odgovornim drže ministarstva vanjskih poslova, rada i mirovinskog sustava, pomorstva, prometa i infrastrukture te financija.
Ističu da ih nitko iz tih ministarstva nije službeno izvijestio o novom njemačkom propisu, iako se za njega znalo još polovinom kolovoza, te da su za njega doznali neslužbeno i to neki dan, od svojih njemačkih partnera ili prijevoznika i njihovih udruga iz Slovenije.
Kažu da će im nova regulativa donijeti znatno veći trošak rada i to za najmanje 2.500 kuna mjesečno po vozaču te da to rijetko koja hrvatska prijevoznička tvrtka može podnijeti.
Bilo kako bilo, hrvatski cestovni prijevoznici koji rade u Njemačkoj, od 1. siječnja obvezni su svoje radnike prijaviti njemačkoj Saveznoj upravi za financije te naznačiti početak i očekivano trajanje posla na njemačkom teritoriju. To obuhvaća tranzit, kabotažu (prijevoz između mjesta unutar jedne države) i prekogranični promet s polaskom ili odredištem u Njemačkoj.
Strani profesionalni vozači (prijevozničke tvrtke i obrti) bez prebivališta u Njemačkoj moraju imenovati predstavnika ili agenta koji ima svoje prebivalište u Njemačkoj. Ta osoba će biti odgovorna prema njemačkoj vladi u slučaju nepoštivanja minimalne plaće.
Poslodavac pri tome mora bilježiti početak, završetak i trajanje radnih sati odrađenih u Njemačkoj najkasnije sedam dana nakon što je transport obavljen, a evidenciju mora čuvati najmanje dvije godine.
Hina iz upućenog izvora, koji želi ostati neimenovan, doznaje kako je Njemački propis donesen radi borbe protiv kabotaže na njemačkom tržištu koja ruši cijene, ali da nije usmjeren protiv interesa hrvatskih tvrtki jer one na kabotažu u Njemačkoj još uvijek nemaju pravo.
Taj izvor tvrdi da se prijevoznici trebaju samo registrirati prema formularima koje mogu naći na internetskim stranicama njemačke carinske uprave te da su mnoge ozbiljne prijevozničke tvrtke to već učinile.
Informacije se mogu naći i na internetskom odredištu www.hrvatskiprijevoznik.hr.
Hinin izvor ujedno upozorava i na promjenu Zakona o PDV-u u Mađarskoj koja, zbog pojave utaje toga poreza, od 1. siječnja za promet unutar države uvodi identifikacijski broj (EKAER). Ako ga prijevoznik nema, prijeti mu novčana kazna i oduzimanje 40 posto robe.