Vlada je u srijedu prihvatila akcijski plan za smanjivanje administrativnog opterećenja gospodarstva, kojim planira srezati troškove u području trgovine i posredovanja u prometu nekretnina za 20 posto do kraja ove godine
Istovremeno, potpredsjednik Vlade Branko Grčić kazao je da treba osmisliti smanjenje parafiskalnih nameta za 300 milijuna kuna za iduću godinu.
- To je reformska mjera, jedna od onih koje smo ugradili u nacionalni program reformi. Na tome se radi već godinu i pol dana, još od prve faze Europskog semestra, istaknuo je Branko Grčić, potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvija o EU fondova uoči sjednice dodavši kako je suština tih mjera da se skrate procedure i smanje troškovi.
Registar parafiskalnih nameta je završen, no postoje još neke dileme oko toga što bi još moglo biti uvršteno u njega.
- Sad idemo u drugu fazu, dakle u smanjenje parafiskalnih nameta - u ovoj godini za 300 milijuna kuna i za iduću godinu bi trebalo osmisliti smanjenje za isti taj iznos.
Grčić je kazao da bi taj registar trebao biti javno objavljen čim se riješe još neke dileme. - Radi se o stotinama parafiskalnih nameta, a sporno je još trebaju li dva-tri po svojim karakteristikama biti unutra ili ne. To još trebamo riješiti budući se radi o značajnim stavkama.
Ministarstvo gospodarstva ovim akcijskim planom nastavlja svoje aktivnosti na regulatornom poboljšanju i pojednostavljenju administracije u tim područjima, sukladno europskoj direktivi o uslugama. Pilot projekt mjerenja administrativnog opterećenja gospodarstva tog ministarstva pokazao je da Zakon o trgovini i Pravilnik o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte predstavlja administrativni trošak za 28.152 trgovca od oko 74 milijuna kuna. Zakon o prometu u posredovanju nekretninama, pak, s pripadajućim pravilnicima, za 1.292 posrednika i 2.101 agenata predstavlja administrativni trošak od otprilike 11 milijuna kuna.
Do kraja ove godine planira se smanjivanje tih troškova za najmanje 20 posto, kroz pojednostavljenje i digitaliziranje plaćanja administrativne pristojbe na ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta, čime trgovac primjerice više ne bi trebao ići na kiosk kupiti državni biljeg, već bi mogao platiti pristojbu internetom. Ispitat će se i mogućnost smanjenja za 25 posto administrativne pristojbe za ishođenje rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta, čim bi se trošak trgovcima smanjio sa 420 na 315 kuna, dok bi uvođenjem elektroničke procedure za podnošenje tog zahtjeva trgovac mogao ispuniti zahtjev za pola sata umjesto sadašnjih 5,5 sati, čime bi mu se smanjio trošak rada za 10 puta. Između ostaloga, planiraju se ukinuti razne upravne pristojbe u području trgovine i posredovanju u prometu nekretninama, koje se kreću od 50 do 1000 kuna. Do listopada se planira smanjiti i učestalost ovjernih razdoblja za vage s jednom godišnje na jednom u dvije godine, čime bi se trošak trgovcu smanjio s 580 na 290 kuna godišnje, odnosno u ukupnom iznosu sa 16 na 8 milijuna kuna godišnje. Između ostaloga, preispitat će se i mogućnost snižavanja cijene ispita za stručno osposobljavanje agenata za nekretnine s 2000 na 1500 kuna.
Akcijskim planom Vlada planira daljnja mjerenja administrativnog opterećenja u šest dodatnih područja, i to pokretanje posla, gradnja, zaštita na radu, obnovljivi izvori energije te sanitarni i zdravstveni uvjeti.
- Sada ovim akcijskim planom širimo područja na mnoge druge zakone. U akcijskom planu je detaljno specificirano na koje zakone će se primjeniti model, kako ćemo mjeriti i kojim mjerama smanjiti opterećenje gospodarstva tijekom 2015. i 2016., kazao je na sjednici ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.