Hrvatska
StoryEditor

Povećano zanimanje za Hrvatsku sa svih stranih tržišta

24. Ožujak 2016.

Najveći domaći i regionalni touroperator Atlas, zbog povećanog zanimanja za Hrvatsku sa svih stranih tržišta ove godine očekuje porast turističkog prometa u odnosu na prošlu godinu, pa i za uskrsne blagdane za koje će u Hrvatskoj imati većinom domaće i strane grupe na četverodnevnim turama, doznaje se iz Atlasa.

Iako nam Uskrs nije toliko značajan u volumenu, stranih gostiju mogli bismo imati nešto više nego lani, a uskrsne blagdane i ove godine tradicionalno otvaramo charter letom iz Malage u Dubrovnik sa španjolskim turistima. Popularna je i Istra, gdje ćemo najviše gostiju imati iz Italije, Njemačke, Slovenije i Austrije, kažu iz Atlasa. Primjećuju da Uskrs sve više postaje termin za putovanja i u Hrvatskoj, što se vidi u povećanju volumena putovanja domaćih turista u inozemne destinacije.

Domaći turisti za preduskrsni su tjedan ove godine među dalekim odredištima najviše birali Dubai. Dosta ih je i u autobusnim aranžmanima za Prag i Bavarsku te Azurnu obalu i Italiju kao i na ‘city break‘ u Pariz i na krstarenjima. U Hrvatskoj, najviše je domaćih putnika u programima za Veli Lošinj, Opatiju, i Mariju Bistricu, uz dosta ‘last minute‘ upita za Jadran, iznose iz Atlasa. S obzirom na raniji i povećan ovogodišnji buking Jadrana za ljetne mjesece sa stranih tržišta, iz Atlasa preporučuju domaćim turistima da što prije rezerviraju ljetni odmor na Jadranu, jer, kako napominju, dio željenih kapaciteta već je zauzet.

Zbog terorističkih napada u Bruxellesu za sada ne primjećuju otkaze putovanja domaćih putnika u europske gradove i druge destinacije, pa ni u glavni belgijski grad, u koji se, kako kaže, putuje više poslovno nego turistički.

Porasti s njemačkog, ruskog, skandinavskog i poljskog tržišta

Direktor incominga u Atlasu Roman Reicher ističe kako ove godine očekuje popriličan turistički rast u Hrvatskoj s njemačkog i ruskog tržišta, dijelom zbog situacije u Turskoj i Grčkoj te sjevernoj Africi.

- Sigurnost je ove godine na prvom mjestu pri izboru odredišta, a među stranim tržištima najviše gostiju očekujemo s ruskog, najviše zbog situacije s Turskom gdje je ljetovalo oko 7,5 milijuna Rusa. Ove godine tamo će ih zasigurno biti manje, svi važniji touroperatori i naši partneri iskazuju pad rezervacija za tu zemlju s ruskog tržišta te se očekuje da bi ih se dio mogao preseliti u Hrvatsku, kaže Reicher.

Podsjećajući da je rusko tržište po mnogo čemu specifično, poznato po kasnom buđenju rezervacija, Reicher kaže da ove godine s tog tržišta imaju rotacije chartera za Pulu, Split i Dubrovnik koji ipak kreću nešto ranije nego prije, već od sredine svibnja.

- To ipak ne znači da će ih u predsezonskom razdoblju doći jako puno, što vidimo i po popunjenosti mjesta na charterima, koja u svibnju nije tako velika kao od lipnja do kraja kolovoza, ali vjerujemo da će ruskih turista biti zasigurno više nego prošle godine, kaže Reicher.

Dodaje kako je teško procijeniti hoće li ih doći više od 200 tisuća, koliko ih je u Hrvatskoj bilo u najboljoj godini do sada -  2013., jer je od tada tečaj rublja prema euru znatno pao, plaće nisu rasle i bitno je pala kupovna moć, a za Hrvatsku Rusi trebaju vize.

Atlas očekuje i više turista iz Skandinavije i Poljske.

- Ove godine kapaciteti i njihova raspoloživost u Hrvatskoj su ključni, za to se najviše zanimaju i gotovo svi naši partneri sa stranih tržišta. Svibanj bi mogao biti dobar, onda slijedi moguće nešto slabiji lipanj, no srpanj i kolovoz, pa i rujan su nam već sada dobro bukirani. Tako ćemo i ove godine najvjerojatnije u ta dva-tri ljetna mjeseca imati veliku navalu. Lakše bi bilo kada bi sezona bila nešto dulja i kada kapaciteti ne bi i dalje bili dosta "skučeni", ocjenjuje Reicher.

22. studeni 2024 07:17