Hrvatska
StoryEditor

Prodaja dostavnih vozila raste brže od one osobnih automobila

05. Studeni 2016.
Piše:
Ivana Tarnaj

Procjenjuje se da će ove godine u Hrvatskoj biti prodano desetak posto više automobila nego lani, što je svakako dobar znak oporavka tržišta novih vozila. U Hrvatskoj gospodarskoj komori ipak kažu da to treba promatrati s oprezom jer raste i izvoz vozila. No o oporavku cijeloga gospodarstva govori rast prodaje teretnih i lakih dostavnih vozila.

Prema podacima agencije Promocija plus, u prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je kupljeno 6405 lakih gospodarskih vozila. Prošle je godine  prodano 5019 dostavnih vozila. Većina hrvatskih prijevoznika posluje izvan zemlje, a s obzirom na to da u EU, gdje su potaknuti mjerom Euro 6 kojom se potiče kupnja novih tehnologija, raste prodaja teretnih i dostavnih vozila, taj se pozitivni učinak prelijeva i na Hrvatsku. Nova vozila kupuju se i zbog povoljnijih cestarina i sličnih poticajnih mjera. Međutim, to nisu jedini razlozi zbog kojih raste prodaja dostavnih automobila.

– Raste flotna prodaja vozila, ali i prodaja fizičkim osobama. Ovogodišnji Zagreb Auto Show ponovno je probudio entuzijazam građana za kupnju vozila. Porast prodaje lakih dostavnih vozila, koji će do kraja godine, očekuje se, biti veći od 20 posto u odnosu na prethodnu godinu, logičan je nastavak ekonomskog ciklusa s pozitivnim predznakom. Promet u trgovini porastao je za pet posto, iza nas je rekordna turistička sezona s više od osam milijardi eura ukupnog prihoda u turizmu. Porasla je i potreba za distribucijom sve robe i usluga pa u industrijskoj proizvodnji sigurno treba povećati broj transportnih usluga te u skladu s tim obnovu transportnih vozila svih kategorija, uključujući i laka i teretna vozila – komentira Josip Zaher, HGK-ov potpredsjednik za turizam, trgovinu i financije.

HGK procjenjuje da će gospodarski rast u ovoj godini biti oko 2,2 posto i da će se u idućoj godini malo ubrzati, na 2,4 posto.

– Porast prodajnih brojki osobnih i dostavnih vozila stoga treba promatrati s blagim optimizmom jer trgovina motornim vozilima i dalje je opterećena problemima poput sive zone, ekologije, starenja voznog parka te sa sigurnošću na cestama, odnosno ukupnom zakonskom regulativom koja utječe na poslovanje te gospodarske grane – zaključuje Zaher.

22. studeni 2024 18:52