Hrvatska
StoryEditor

Promjenom procedure upisa KOD-a prijevoznicima smanjeni troškovi

23. Lipanj 2016.

Hrvatska gospodarska komora (HGK) i njena udruženja cestovnoga teretnog i putničkog prometa uspjeli su izboriti promjenu dosadašnje procedure upisa KOD-a 95 u vozačku dozvolu, čime su prijevoznicima smanjeni troškovi, posebno onima koji obavljaju međunarodni prijevoz, priopćila je u četvrtak HGK.

Naime, prema odluci MUP-a, koja je na snazi od 15. lipnja, profesionalnom vozaču koji podnese zahtjev za izdavanje nove vozačke dozvole neće se oduzimati i poništavati obrazac postojeće dozvole, ako joj nije istekao rok važenja, sve do preuzimanja nove vozačke dozvole.

- Ovo je izuzetno bitno našim prijevoznicima koji obavljaju međunarodni prijevoz, jer su dosad zbog upisivanja KOD-a 95 morali mijenjati vozačku dozvolu, što je dodatni trošak, a s privremenom potvrdom do izdavanja nove, koja je također trošak, nisu mogli raditi izvan Republike Hrvatske tako da im je, zapravo, onemogućen rad, kaže direktorica Sektora za promet i veze HGK Ljubica Herceg.

Dodaje kako je to pozitivan korak, no da bi država trebala uložiti dodatne napore da bi prijevoznici bili konkurentni. Herceg ističe da je prije svega bitno prijevoznicima odobriti veće kvote za strane vozače i poticaje za zapošljavanje, iz proračunskih i sredstava fondova EU-a te poticati prekvalifikacije domaćih vozača, kako bi se riješio problem njihova nedostatka. HGK procjenjuje da je Hrvatska proteklih nekoliko godina izgubila oko tisuću profesionalnih vozača, zbog čega drži da je odobrena kvota od 70 vozača u ovoj godini iznimno niska i smanjuje konkurentnost hrvatskih prijevoznika.

Komora se zalaže i za novi sustav naplate cestarina na autocestama, vinjete za gospodarski segment vozila ili dodatni popust stalnim korisnicima. Apelira i na omogućavanje povrata dijela trošarina kako bi se potaknulo hrvatske prijevoznike, a i ostale prijevoznike koji prolaze kroz Hrvatsku, da gorivo kupuju u Hrvatskoj. Herceg navodi da zbog mnogobrojnih nameta hrvatski prijevoznici kupuju gorivo u susjednim zemljama u kojima je ono jeftinije, a može se ostvariti i povrat dijela trošarina. Primjer takvih zemalja su Belgija, Francuska, Italija, Mađarska, Slovenija i Španjolska.

U Komori smatraju i da bi trebalo ukinuti preventivne tehničke preglede vozila i obvezu dolaska na homologacije novih i rabljenih vozila proizvedenih u EU te smanjiti troškove registracije i tehničkog pregleda.

23. studeni 2024 08:11