Prilikom primopredaje ministarstva Oleg Butković, novi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, kazao je da se protivi monetizaciji autocesta te da će se dugovi autocesta rješavati reprogramiranjem obveza i restruktruriranjem tvrtki uz poboljšanje njihova rada.
Ove godine, naveo je, na naplatu dolazi oko 400 milijuna eura duga Hrvatskim autocestama (HAC). Protivnici monetizacije autocesta sigurno su odahnuli nakon ovakvih najava, jer je ta tema uvijek izazivala oštro protivljenje sindikata i većeg dijela javnosti. Siniša Hajdaš Dončić, dosadašnji ministar, rekao je tom prilikom, da je vlada prihvatila kredit od 200 milijuna eura za refinanciranje obveza HAC-a, ali da kredit ima obvezu privatizacije ili inicijalne javne ponude dionica HAC-ONC-a.
Je li odustajanje od monetizacije i rješavanje dugova autocesta reprogramom i restrukturiranjem dobra odluka vidjet ćemo u Fight clubu u kojem svoje stavove iznose Drago Munjiza, poduzetnik i savjetnik te dr. sc. Saša Drezgić, izvanredni profesor na Ekonomskom fakultetu u Rijeci. Munjiza podržava restrukturiranje stoga što bi u državnom proračunu ostalo podosta sredstava za nove projekte u Hrvatskoj, pogotovo za javno-privatna partnerstva. Većina naših autocesta je na bitnim europskim koridorima, smatra, pa je interes Europske unije da one funkcioniraju unutar pravila struke i da se tako održavaju. Iako se Drezgić slaže s novim ministrom oko odbacivanja monetizacije kako je do sada predstavljena te smatra da se reprogramom i restruktiranjem tvrtki može stvoriti značajan prostor za racionalnije funkcioniranje sustava autocesta, misli i da je pravo vrijeme za kvalitetniji pristup u vidu sučeljavanja modela koncesije te dosadašnjeg modela javnog upravljanja. Favorizira koncesiju pod uvjetom da se kreira ugovor koji dovoljno kvalitetno štiti interese Republike Hrvatske i kojim bi se mogao značajno smanjiti javni dug.
Njihove stavove u Fight clubu možete OVDJE pročitati, komentirati i podržati.