Hrvatska se ove godine na svjetskoj turističkoj burzi World Travel market, koja se od 02. do 05. studenog održava u Londonu, predstavila novim redizajniranim štandom, u duhu novog komunikacijskog koncepta Croiatia full of life.
Predstavnicima hrvatske turističke industrije poput hotelskih kuća, putničkih agencija i aviokompanija te institucija poput Hrvatske turističke zajednice i Ministarstva turizma predstoje relevantni razgovori sa svjetskim partnerima, uglavnom avioprijevoznicima i turoperatorima poput Thomas Cooka, TUI-ja, British Airwaysa, koji bi u Hrvatsku iduće godine trebali dovesti još više turista. Naime najavljeno je uvođenje novih aviolinija kompanija poput EasyJeta, Norwegian, Jet2.com-a.
– Nova kampanja Croatia full of life probudila je među Britancima veliko zanimanje i za sada imamo vrlo pozitivne povratne informacije o našoj novoj kampanji. Do kraja godine Hrvatska će zabilježiti oko 500 tisuća britanskih posjetitelja, što je 15 posto više nego prošle godine. Potencijali su puno veći i neki naš cilj je postići između milijun i milijun i pol posjetitelja, što će ovisiti o daljnjim ulaganjima u kapacitete i povezanosti aviolinijama. Britansko tržište je idealno za produljenje sezone no to je proces koji će potrajati – izjavio je Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a.
HTZ je naručio istraživanje britanskog tržišta koje je pokazalo da su Britanci zadovoljni hrvatskim prirodnim ljepotama i gastronomijom, ali žele bolju prometnu povezanost s Hrvatskom i kvalitetne male obiteljske hotele na razini četiri zvjezdice. Osim mladih Britanaca koji su se pokazali najboljom klijantelom za festivalski turizam, najviše potencijala imaju britanske obitelji s djecom. U Hrvatskoj Britanci u prosjeku ostaju pet do šest dana i njihova dnevna potrošnja iznosi preko 120 eura, što je najviše od svih gostiju koji posjećuju Hrvatsku.
Ministar Darko Lorencin istaknuo je da su ove godine hrvatskom turizmu mnoge okolnosti išle na ruku, no da je i napravljeno puno toga što javnosti nije vidljivo, poput reorganizacije predstavništva HTZ-a u inozemstvu te povećanja udjela on-line oglašavanja.
– Dodatni vjetar u leđa dale su nam nove investicije, što podržavaju i prate svjetski turoperatori poput TUI-ja. Prema anketama 61 turističke tvrtke sljedeće godine možemo očekivati investicije u turizam u iznosu od 676 milijuna eura, od kojih je 360 iz privatnog sektora – kazao je Lorencin.
Zamoljen da komentira veliki broj zatvorenih hotela u ovom trenutku, što odudara od ideje produljenja sezone, Lorencin je istaknuo da nema smisla uvoditi aviolinije u destinacije izvan sezone ako u njima ne postoji proizvod koji bi privukao goste u to vrijeme. To znači da će sve ovisiti o tome koje će se destinacije prihvatiti posla i koji će hotelijeri u to vrijeme spustiti cijene. No istaknuo je da se sezona u Hrvatskoj ove godine produljila za tjedan dana prije i tjedan dana poslije špice sezone. Hoće li se prihvatiti jos jednog ministarskog mandata ukoliko trenutna politička opcija ostane na vlasti, objavit će u ponedjeljak.
Zanimljivosti o World Travel Marketu
- jedna od vodećih svjetskih burzi putničke industrije- 5000 izlagača iz 186 zemalja- 52 000 B2B posjetitelja- 5 milijardi funti vrijednost je sklopljenih poslova- 244 milijuna funti zaradi londonski proračun od WTM-a