Samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda imala bi "ljekovit" učinak na hrvatsko gospodarstvo
- Promjena poreza na dohodak uz blago povećanje neto plaća odrazila se na optimizam potrošača te je promet u trgovini na malo rastao prosječno po stopi od 2,1% u odnosu na prethodnu 2014.
Tako je kazala direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi analizirajući trendove u trgovini.
Culi ističe da je i promet na razini EU u prvih devet mjeseci 2015. bio u prosjeku tri posto veći te se oporavak EU gospodarstva reflektirao i na većinu europskih zemalja, pa tako i na Hrvatsku. Ujedno je u listopadu ove godine zabilježen godišnji pad potrošačkih cijena od 0,9% što se također odražava na ponašanje potrošača i povećanje prometa.
Analize su pokazale i promjene u navikama potrošača koji su, u odnosu na predkriznu 2008., danas racionalniji - cijena je postala ključni faktor pri kupnji – zaključuje Culi.
Prosinac je tradicionalni mjesec trgovine i pojačanje potrošnje. Trgovci nude posebne prodaje, a udarni dani prosinačke kupovine odnose se tradicionalno na vikend prije samog Božića, odnosno na razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca. Na temelju Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, uočen je trend porasta broja izdanih računa kao i povećanje ukupnih iznosa računa u prosincu 2013. i prosincu 2014. godine. Pa je tako u prosincu 2014. povećan broj izdanih računa za 2,63% u odnosu na prosinac 2013. godine te je za 3,33% povećan i ukupni iznos računa u trgovini na malo.
Blagdanska potrošnja – 11,5 milijardi kuna
- HGK procjenjuje da će hrvatski građani za blagdane 2015. potrošiti oko 11,5 milijardi kuna, što bi bio prvi rast nakon četiri godine, poručila je pomoćnica direktora Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Dodala je kako razlog takve procjene leži u rastu prometa u trgovini na malo u posljednjih 14 mjeseci te povećanju neto plaća uslijed izmjena Zakona o porezu na dohodak, što je pozitivno utjecalo na osobnu potrošnju.
U Komori su pozvali građane da pri kupnji daju prednost hrvatskim domaćim proizvodima.
- Samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda imala bi "ljekovit" učinak na hrvatsko gospodarstvo, istaknula je Ravlić.
Za blagdane u Hrvatskoj najviše se kupuju: dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana ( odojak, purica, bakalar), alkoholna i bezalkoholna pića, namirnice za kolače, mobiteli, televizori, glazbene linije, kućna kina, CD i DVD, knjige i osobna računala, božićne dekoracije.