Aktualno
StoryEditor

Čarteraši u banani: Nakupovali previše brodova pa moraju krstariti ispod cijene

17. Travanj 2019.

Hrvatska čarterska flota odavno je nabujala iznad svih granica održivosti. Lani je porasla za novih sedam posto iako je broj gostiju bio manji nego godinu prije, a rezervacije za ovu godinu niže su za desetak posto. Cijene najma snižavaju se do granice rentabilnosti

Nekontrolirani rast broja plovila za najam zaoštrio je konkurentsku utakmicu i stvorio probleme čarterskim tvrtkama koje ne uspijevaju popuniti kapacitete, trgaju se za svakoga gosta i snižavaju cijene najma do granice rentabilnosti.

Paško Klisović, predsjednik HGK-ova Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter i direktor šibenske čarterske tvrtke NCP&mare, smatra da je velik porast flote svima u branši uvelike otežao poslovanje i snizio cijene po tjednu najma te navodi da se zbog povećanja svih troškova profitna marža u čarteru istopila.

– Čarterske tvrtke traže alternativne prihode u djelatnosti prodaje novih plovila koja 99 posto opet završe u čarterskoj ponudi i dodatno povećavaju ionako već preveliku konkurenciju. Optimalan broj plovila u čarteru odavno smo premašili. Samo prošle godine čarterska flota porasla je za gotovo sedam posto; vidljiv je pad realizacije po plovilu i ne samo u fizičkom prometu. Prema podacima koje dobivamo s terena, stanje rezervacija na razini branše u odnosu na lani varira između pada od desetak posto pa do podataka na razini prošlogodišnjih. Čarterske tvrtke koje su mnogo više novca uložile u promidžbu zasad ostvaruju rezultate na razini prošlogodišnjih – otkriva Klisović najsvježije pokazatelje i zaključuje da su financijski učinci još i lošiji zbog pada cijena usluga i znatna povećanja troškova.

Dok su se podaci o Hrvatskoj, nautičkoj velesili kojoj druga odredišta nisu ni do koljena i koja drži čak četrdeset posto svjetske čarterske flote, hvalisavo gurali u prvi plan, problemi u sektoru, koji nisu od jučer, uspješno su se gurali pod tepih.

Više o bauku dampinga koji krstari Jadranom pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

24. studeni 2024 23:23