Aktualno
StoryEditor

Chatbot - digitalni trend koji nije zaobišao Hrvatsku

09. Srpanj 2017.
Piše:
Ivana Tarnaj

Mario Šimko 34-godišnji je agent prodaje polica neživotnog i osiguranja za automobile. Osim toga, on je i naslovno lice chatbota, Facebook aplikacije, putem koje je moguće razgovarati s rudimentarnim softverom za, jednoga dana, punu primjenu umjetne inteligencije za komunikaciju s klijentima.

[caption id="attachment_281840" align="aligncenter" width="358"] Ovo je lice koje će vas dočekati, odlučite li se dopisivati s chatbotom Izvora[/caption]

Chatbot aplikacije nastale su kao rezultat sve učestalijeg načina komuniciranja preko društvenih platformi, a najčešće ih koriste financijske institucije poput banaka, ili, u ovom konkretnom slučaju, osiguravajuća društva. Riječ je o unaprijed definiranom setu pitanja s ciljem prikupljanja osobnih podataka, koji su potrebni kako bi se potencijalnim klijentima dostavila ponuda. Chatbot označava spoj chata odlaskom na stranice FB stranice osiguranja, dok je BOT umjetna inteligencija koja „vodi“ komunikaciju.

[caption id="attachment_281842" align="aligncenter" width="358"] U slučaju pogrešnog odgovora, od chatbota možete očekivati dodatno pitanje, pa čak i šalu[/caption]

- Istraživanja osiguravajućih kuća pokazala su kako ljudi već nakon trećeg pitanja agenta prodaje osiguranja gube interes. Primjerice, već na trećem pitanju o tome čime se osoba bavi, a što je agentu ključno kako bi znao prema visini primanja ponuditi adekvatni paket osiguranja, većina odustaje od ispunjavanja formulara. Chatbot predviđa takve situacije te proces prikupljanja osnovnih informacija potrebnih za kreiranje police osiguranja čini zabavnim i, vrlo važno, ono ne traje dugo. Tek oko jedne minute, kaže voditelj Odjela za informatiku Izvor osiguranja, Jerko Prlić.

>>>4. industrijska revolucija: Stjepan Bukal – Moji roboti boje bolje od ljudi

Na ideju da kupe softver za chatbota i budu među prvima u Hrvatskoj koji na ovaj inovativni način prikupljaju informacije, Jerko je došao kada je shvatio da Addiko banka ima sličan sustav. Osim toga, osiguravajuća kuća za koju radi u ukupnom portfelju klijenata ima čak 17 posto mladih, pogotovo u segmentu automobilskog osiguranja. Chatbot, kojeg u gifovima utjelovljuje agent Šimko, aplikacija je kojom se cilja na informatički pismenu populaciju između 25 i 35 godina, i one nešto starije, 35 i 45 godina, a koji žele takve stvari, kao što je polica osiguranja za automobil, rješavati iz udobnosti svojeg doma.

- Chatbotovi su digitalni trend u svijetu i najčešće ih koriste velike korporacije. Naš chatbot različitim gifovima i pažljivo sročenim pitanjima i odgovorima, nastoji osobu zainteresiranu za osiguranje, u vrlo kratkom roku, dovesti do kraja anketiranja, pojašnjava Prlić.

[caption id="attachment_281841" align="aligncenter" width="529"] Na kraju postupka, tko želi ugovoriti policu ipak mora razgovarati sa “živim” agentima, prema vlastitom odabiru[/caption]

Chatbot, koliko god bio zanimljiv, na trenutke čak i duhovit, ipak ne može zamijeniti živog čovjeka. Tako nakon završetka razgovora s “robotom”, ipak bivate preusmjereni da odaberete živog agenta ili agenticu, koji vam potom šalju ponudu mailom ili vas nazovu telefonom.

>>>Ma: Kroz 30 godina najbolji izvršni direktori bit će roboti

- Izvor je prva platforma na kojoj smo plasirali chatbot, ali razmišljamo i o njegovoj primjeni na razini cijelog koncerna. Naime, smatramo kako bi ova tehnologija mogla polučiti odlične rezultate u hotelijerstvu, gdje su nam povratne informacije od gostiju naših hotela od iznimnog značaja, kaže Prlić.

[caption id="attachment_281843" align="aligncenter" width="531"] Pitanja su jednostavna, na pogrešne odgovore predviđena je adekvatna reakcija[/caption]

- Snimati za chatbot gifove bilo mi je baš zanimljivo. Veselim se svim našim korisnicima, a žele li da im ja osobno ugovorim policu, samo trebaju kliknuti i tu smo, ja i kolegice, rekao je Mario Šimko.

[caption id="attachment_281844" align="aligncenter" width="358"] Marko Šimko zaštitno je lice chatbota Izvor osiguranja[/caption]

Kako to izgleda komunicirati s aplikacijom, zainteresirani mogu provjeriti na Facebook stranici Izvor osiguranja, tako da pošalju poruku s riječju “Bok”, chatbotu, koji će ih dočekati sa smiješkom.

20. studeni 2024 05:29