Izvršni direktor Daimlera Dieter Zetsche nagovijestio je u utorak da bi taj njemački proizvođač automobila morao smanjiti obujam poslovanja pod novim šefom želi li ostati konkurentan u industriji koja se brzo mijenja.
- Mi smo tvrtka vrijedna 160 milijardi eura, a poslujemo u okviru sektora koji prolazi kroz barem jednu transformaciju - neki govore i o velikom poremećaju, kazao je Zetsche novinarima na Pariškom sajmu automobila.
- S obzirom na trenutnu situaciju, smatramo da je kompanija ovakve veličine jednostano neodgovorna, rekao je izvršni direktor Daimlera, kojeg će u svibnju iduće godine na tom položaju zamijeniti Šveđanin Ola Kallenius.
Daimler zapošljava oko 290.000 radnika, od čega njih gotovo 60 posto u Njemačkoj.
>>>Daimler: Direktor Dieter Zetsche odlazi nakon 13 godina na čelu kompanije
Pritom u Daimleru, kao i u konkurentskim kompanijama, očekuju da će rast u budućnosti generirati nova urbana potražnja na tržištima u nastajanju, gdje je zapadnjačkim proizvođačima automobila jeftinije osnivati tvornice.
Paralelno se na zapadnim tržištima suočavaju sa stagnacijom potražnje, uz dodatni izazov rastuće potražnje za električnim automobila s nultim emisijama štetnih plinova, za čiju je proizvodnju potreban daleko manji broj radnika.
>>>Daimler povlači 690 tisuća dizelaša zbog varanja s ispušnim plinovima
Ne spominjući izravno mogućnost smanjivanja obujma poslovanja u Europi, Zetsche je kazao da Daimler mora postati fleksibilniji kako bi uspješno pratio nove tehnologije i sklapao nova partnerstva.
Dodaje da je o tome razgovarao i s budućim izvršnim direktorom Kalleniusom, inače prvim izabranim strancem na tom položaju u više od 50 godina.
- Zajedno smo razvijali našu strategiju pa mislim da će stvari razvijati u istom smjeru i tijekom ove promjene, kazao je.
Daimler je puno ulagao u širenje poslovanja u inozemstvu, suočavajuće se istodobno s izazovima na domaćem terenu, posebno u slučaju skandala s lažiranjem podataka o emisijama štetnih plinova iz dizelskih automobila.
>>>EU istražuje BMW, Daimler i VW grupu zbog udruživanja protiv konkurencije
Ove su godine tako bili prisiljeni povući stotine tisuća dizelaša opremljenih ilegalnim uređajima koji su na testovima prikrivali visoke razine emisija štetnih plinova.
Nije želio komentirati nove prijedloge vlade o povlačenju s njemačkih cesta milijuna starih dizelskih automobila. Na kocki su potencijalno milijarde eura poticaja vlasnicima da stare automobile zamijene novima odnosno da im se u automobile na račun proizvođača ugradi nova oprema. Odluka je važna i za budućnost njemačkog automobilskog sektora i za njegovih 800.000 radnih mjesta.