Najveći proizvođač dijamanata u svijetu ruska Alrosa planira povećati prihode od prodaje rijetkih dijamanata u boji zbog stabilne potražnje i time konkurirati vodećim igračima na tržištu Rio Tintu i De Beersu.
- Nadamo se da će... Alrosa postati jedan od globalnih lidera u prodaji brušenih dijamata u boji, kazao je za Reuters čelnik odjela prodaje ruske kompanije Jevgenij Agureev.
Alrosa i De Beers proizvode oko polovine svjetskih nebrušenih dijamanata svih vrsta, prozirnih i u raznim bojama.
Nedostatak sofisticiranog imidža
Nedostatak je ruske kompanije što njezinom sustavu marketinga katkad nedostaje sofisticirani imidž kakav ima konkurencija. Tako su dosada uglavnom prodavali nebrušene dijamante u ‘rinfuzi‘, ne prosijavajući dijamante u boji koji postižu višu cijenu.
Njezino je poslovanje s brušenjem prozirnih i dijamanata u boji dosada bilo skromno i prošle je godine generiralo samo dva posto ukupnih prihoda kompanije od 4,6 miijardi dolara.
>>>U Lesotu otkriven peti najveći dijamant na svijetu
Ageev kaže da će od ove godine Alrosa sortirati dijamante u 19 kategorija i brusiti većinu njih kako bi dobili više cijene.
Profitne su marže u globalnoj industriji brušenja dijamanata niže nego u poslovanju s nebrušenim dijamantima, ali su u Alrosi uvjereni da mogu zaraditi na prodaji rezanih i brušenih dijamanata u boji.
Rizik proizvodnje
- Brušeni dijamanti trebali bi biti skuplji jer su gotovi, konačni proizvod za kojim postoji potražnja, a mi smo preuzeli na sebe sve rizike proizvodnje, kazao je čelnik Alrosina odjela brušenja Pavel Vinikhin.
Rizici ukljlučuju izazov rezanja i brušenja dijamanata u boji koji pucaju češće nego oni prozirni.
Nakon vađenja u udaljenim dijelovima Rusije Alrosa planira obrađivati dijamante u boji u pogonu u Moskvi. Pogon za brušenje i rezanje imaju i u Sibiru.
Prošle su godine iskopali 27,85-karatni ružičasti i 34,17-karatni žuti dijamant i još nisu odredili broj, veličinu i oblik brušenih dijamanata koje će proizvesti iz ta dva kamena.
>>>U Sijera Leoneu pronađen dijamant od 706 karata
Dijamanti se u prirodi javljaju u raznim bojama, pri čemu oni plave, ružičaste i zelene boje čine posebnu kategoriju imovine zbog sklonosti potrošača egzotičnom i neobičnom kamenju. To također znači da na njih manje utječu ostali faktori koji obično diktiraju ponudu i potražnju na glavnom tržištu dijamanata.
Cijene dijamanata ovise o boji veličini i kvaliteti reza. Prošle je godine u Hong Kongu ogroman 59,6-karatni ružičasti brušeni dijamant nazvan Ružičasta zvijezda prodan za rekordna 71,2 milijuna dolara.
>>>Startup u koji je uložio i DiCaprio sipa dijamante iz laboratorija
- Tržište atraktivnih dijamanata relativno je malo s obzirom na inherentno ograničenu ponudu i krajnju potražnju u prvom redu generira relativno mala skupina bogatih kupaca manje osjetljivih na cijenu, tumači analitičar Paul Zimnisky.
- Prodaja takvih dijamanata posebnim kanalom mogla bi stvoriti uvjete za veću cjenovnu efikasnost jer bi privukla konkurentniju specijaliziranu skupinu industrijskih kupaca, dodaje on.