Aktualno
StoryEditor

DKOM odbio žalbe, Kinezi potvrđeni za gradnju Pelješkog mosta

26. Ožujak 2018.

Hrvatske ceste d.o.o. donijele su Odluku o odabiru izvođača radova na izgradnji Mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama, piše na web stranicama HC-a.

>>>Projekt Pelješki most ide dalje

Za sklapanje ugovora o javnoj nabavi, od pristigle tri ponude, odabrana je ona od Zajednice ponuditelja: China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. i CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd. Ponuda je ocjenjena prema kriterijima kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a iznosi 2.081.608.270,72 kn (bez PDV-a) s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci. Rok mirovanja iznosi 15 dana, navodi se na stranicama.

DKOM odbio žalbe

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbila je žalbe austrijskog Strabaga i zajednice ponuditelja talijanskog Astaldija te turskog IC Ictas Isaat Sanayi uložene na izbor izvođača radova za gradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama.

Na internetskim stranicama DKOM-a u ponedjeljak je objavljeno rješenje Komisije prema kojem se odbijaju kao neosnovane žalbe Strabaga i zajednice ponuditelja talijanskog Astaldija i turskog IC Ictas Isaat Sanayi.

U Državnu komisiju za kontrolu postupaka javne nabave u siječnju su stigle dvije žalbe na odluku o odabiru kineskog konzorcija "China Road and Bridge Corporation" za graditelja Pelješkog mosta s pristupnim cestama, najvećeg hrvatskog infrastrukturnog projekta.

Prvo se na taj odabir žalio austrijski Strabag, a nedugo nakon toga i zajednica ponuditelja u kojoj su talijanski Astaldi i turski CT Ictas koja se žalila na procjenu kvalitete garancije talijansko-turske ponude za gradnju mosta

"Dampinške cijene"

Strabag se, s druge strane, žalio jer je kineski konzorcij ponudio dampinške cijene u pogledu izvođenja niza radova. Pretpostavlja se da su Kinezi mogli ići s nižom ponudom jer će dobiti nedopuštene državne potpore. U Strabagu navodno impliciraju da kineske vlasti putem gradnje Pelješkog mosta žele lakše "probiti" tržište Europske unije, a što nije u skladu s pravnom stečevinom EU.

>>>Miodrag Šajatović: Neće Hrvatska ostati bez ljudi. Riješit će to KP Kine

Austrijancima uz ostalo smeta što naručitelj Hrvatske ceste nisu ispitale niske ponuđene cijene kineske korporacije u pojedinim stavkama, a što su trebale prema odredbama Zakona o javnoj nabavi i direktivi Europskog Parlamenta i Vijeća. Izračunali su kako su u nekim stavkama cijene izvođenja radova i nekoliko desetaka puta niže od njihovih, a damping su "pročitali" u 13 stavaka.

Žale se i što od Hrvatskih cesta odabrani izvođač radova nije naveo točne podatke o tome koji će postotak poslova izvršavati pojedini član konzorcija, što je bilo jedno od pravila natječaja.

Astaldi je, kao i Strabag, platio 100.000 kuna predviđene naknade za podnošenje žalbe. Za vrijeme rješavanja žalbi cijeli proces bio je u mirovanju.

Poznato je da je talijansko-turski konzorcij za gradnju Pelješkog mosta ponudio cijenu od 2,55 milijardi kuna, Strabag 2,62 milijardi kuna, a kineska tvrtka cijenu od 2,08 milijardi kuna (svi iznosi bez PDV-a).

22. studeni 2024 19:26