Aktualno
StoryEditor

EK: Novi kamioni moraju ‘zdravije disati‘, ispuštati trećinu manje CO2

19. Svibanj 2018.

Novi veliki kamioni u Europskoj uniji morat će do 2030. smanjiti emisije ugljičnog dioksida (CO2) najmanje za trećinu u odnosu na one u 2019., prema prvim standardima koje je predložila Europska komisija.

EU trenutno nema propisana ograničenja emisija CO2 iz kamiona, koji su inače odgovorni za četvrtinu svih emisija u cestovnom prometu premda čine tek pet posto vozila na cestama, podsjeća Reuters.

Zemlje poput Sjedinjenih Država, Kine, Japana i Kanade već su zacrtale rokove i visinu smanjenja emisija CO2 iz kamiona, primjećuju.

>>> Daimler isporučio prve modele potpuno električnih kamiona

Europska komisija predložila je prijelazne ciljeve o smanjenju CO2 za 15 posto do 2025. za sve velike kamione u usporedbi s razinama iz 2019. godine. Do 2030. kamioni će morati ispuštati barem 30 posto manje količine CO2 nego 2019.

Veliki kamioni ispuštaju oko 65 do 70 posto ukupnih emisija CO2 u kategoriji vozila koja obuhvaća i manje kamione i autobuse u gradskom i međugradskom prometu.

U sklopu nastojanja da smanji emisije u prometu Bruxelles je ujedno predložio akcijski plan za proizvodnju baterijskih ćelija za električne automobile.

>>> VIDEO: Uber želi dominaciju u prijevozu tereta autonomnim kamionima

Europa zaostaje u proizvodnji baterija za električna vozila za zemljama poput Kine, Južne Koreje i Japana a europska automobilska industrija upozorila je da će navala na električna vozila tim zemljama tako priskrbiti još više posla.

Mjere EK uključuju potpore za jamčenje pristupa sirovinama potrebnim za izradu baterija, razvoj potrebnih vještina za proces proizvodnje i ulaganja u istraživanja i inovacije za elektromobilnost.

22. studeni 2024 05:07