Piše Dubravka Tomeković Aralica
Proljeće je u Baselu počelo otkucajima finih satnih mehanizama i sjajem dijamanata. Od danas do idućeg ponedjeljka u ovom švicarskom gradu okuplja se urarska i draguljarska elita, i premda se u odnosu na ranije godine broj izlagača ozbiljno smanjio, već prvog dana održavanja ovog sajma vidljivo je da Baselworld itekako ima što ponuditi posjetiteljima.
Više od 500 izlagača predstavlja svoja dostignuća, a mnoge kolekcije satova i nakita upravo ovdje pred novinarima i distributerima iz cijelog svijeta imaju svoju premijeru. Kreativci koji se okupljaju na Baselworldu diktiraju trendove u svijetu urarstva i draguljarstva, i baš svi imaju ista očekivanja: povećati prodaju i osvojiti nova tržista.
Švicarsku - kolijevku svjetskog urarstva - zastupa 108 izlagača, a nakon dvije teške godine 2018. im je donijela rast izvoza satova od 6,3 posto. Zato u renomiranim brandovima - Patek Philippe, Zenith, Breitling, Chopard, Rolex, Hublot... - smatraju da su prošlogodišnji rezultati u kombinaciji s njihovim odvažnim kreacijama, dobar indikator optimizma s pokrićem.
Baselworld vuče tradiciju od 1917. godine, kad je već na prvom gospodarskom sajma u Baselu dio bio posvećen urarima i draguljarima. Izložba se kasnije osamostalila, mijenjala nazive, branša je bilježila uspone i padove, ali u protekle 102 godine jedno je ostalo nepromijenjeno - renomirani urari i draguljari baš ovdje predstavljaju svoje luksuzne klasične modele satova za žene i muškarce, komplicirane kronografe i kronometre, lude kreacije i remek djela ručnog rada...
Lider sljedećeg tjedna u tiskanom i digitalnom izdanju objavljuje veliku reportažu Dubravke Tomeković Aralice o transformaciji Baselworlda, i otkriva kako će urari i draguljari kapitalizirati svoje prisustvo na showu u Baselu