Sjedinjene Države trebale bi europskim proizvođačima električnih vozila omogućiti pristup široj paleti poreznih olakšica, smatra njemačka udruga VDA, zatraživši od EU-a da inzistira na novim ustupcima Washingtona.
Američki zakon o smanjenju inflacije predviđa porezne olakšice za kupce električnih vozila s baterijama iz domaćih i iz tvornica smještenih u zemljama s kojima je SAD sklopio sporazum o slobodnoj trgovini.
Europska unija strahuje da će američke olakšice naškoditi njezinim proizvođačima automobila pa je Washington krajem prošle godine napravio prve ustupke.
Tako je Europska komisija krajem prosinca objavila da je SAD objavio nove smjernice prema kojima i kompanije iz EU-a mogu dobiti porezne olakšice, i to za ‘zelena‘ komercijalna vozila.
Europskim kompanijama dostupne su i olakšice, primjerice, za leasing električnih automobila američkim građanima, objasnio je Bruxelles.
Njemačke kompanije smatraju da to nije dovoljno.
Izmjene su dobre, ali su tek nužan prvi korak, gledano iz perspektive automobilske industrije, poručila je Njemačka udruga automobilske industrije (VDA).
Nove smjernice obuhvaćaju samo dio vozila europskih proizvođača koji stižu na američko tržište, upozorila je u utorak za dpa predsjednica VDA Hildegard Mueller, a leasing automobila nije osobito popularan među Amerikancima.
Europska komisija mora i dalje inzistirati na poboljšanju, poručila je.
Regulatorni pristup koji je odabrao SAD u suprotnosti je sa slobodnom trgovinom robom, zaključila je čelnica njemačke udruge.