U prošlom broju Lidera objavili smo aktualnu temu o tome što se trenutno događa u uredima sektora za upravljanja ljudskim potencijalima (HR odjelima) kojima se opis posla u posljednjih deset godina značajno promijenio. Naime, nekada su u vodećim hrvatskim kompanijama kandidati za posao stajali u redovima, poslodavci su ih mogli praktički odabirati prema boji očiju. Danas HR-ovci promišljaju o svim mogućim kreativnim načinima kako da privuku nove radnike i istovremeno zadrže stare. Ovog tjedna na Liderovom webu objavljujemo serijal odgovora čelnih HR-ovki velikih hrvatskih kompanija u cijelosti, koje su nam ispričale kako se njihovi odjeli prilagođavaju trendovima na tržištu rada. Uz to, 5. prosinca, u suradnji s Udrugom u4 HR, Lider organizira u zagrebačkom Westinu HR konferenciju pod nazivom ‘Privuci i zadrži’.
Tvrtka Pevec trenutno je jedna od najpropulzivnijih na tržištu maloprodaje, bilježi značajan rast prihoda te se širi brže od tržišta. Gordana Frgačić, direktorica ljudskih potencijala u Pevecu objašnjava kako HR odjel nastoji pratiti strategiju ekspanzije tvrtke, s obzirom na nedostatak radne snage u maloprodaji. Pevec je nedavno objavio da je radnicima s najnižim plaćama povećao bruto iznos za tisuću kuna.
Što se trenutno događa u HR odjelu Peveca? Koliki je vaš utjecaj u donošenju strateških odluka u kompaniji?
U Pevecu su se velike promjene u načinu rada i organizaciji ljudskih potencijala dogodile u proteklih godinu dana. HR sektor je pozicioniran među ostale strateški važne službe, odmah uz Upravu tvrtke, čime smo jasno dali do znanja koliku važnost pridajemo kvalitetnom upravljanju ljudskim potencijalima. Trenutno je u HR sektoru zaposleno osam osoba na različitim pozicijama. Najveći fokus nam je na stvaranju kompetitivne radne okoline te na razvoju postojećih zaposlenika i privlačenju novih talenata.
Kolika vam je trenutna potražnja za novim radnicima i kojim točno kadrovima?
Trenutno nam je potražnja velika jer smo u fazi intenzivnog rasta, dinamike i reorganizacije s ciljem da učvrstimo svoju poziciju jedne od vodećih kompanija u Hrvatskoj. Iako veliki broj radnih mjesta pokrivamo vlastitim potencijalom, neka radna mjesta oglašavamo i na tržištu rada.
Na koje sve kreativne načine dolazite do novih zaposlenika, a na koje nastojite zadržati postojeće?
Za postojeće zaposlenike se trudimo stalno stvarati radnu okolinu koja će im biti ugodna i poticajna i u kojoj će oni svojevoljno dati svoj maksimum. Autentični smo, stojimo iza naših riječi, dostupni smo, slušamo što nam zaposlenici govore, transparentni smo u komunikaciji sa zaposlenicima i dio našeg financijskog uspjeha uvijek dijelimo i s njima, što vrlo cijene. Naši dugogodišnji djelatnici su nam važni, imamo sve više onih koji su navršili i 20 godina rada u Pevecu, a neki nam se žele vratiti i nakon odlaska u mirovinu. Upravo smo nedavno u Splitu zaposlili jednog kolegu umirovljenika na pola radnog vremena. Nove zaposlenike privlačimo i regrutiramo na najrazličitije načine, ovisno o kojim pozicijama se radi. Što se tiče inovativnosti, jedna od kreativnih metoda koju koristimo u selekciji za neke pozicije je na primjer i „escape room“, gdje dobivamo odličan uvid u način rješavanja problema i timski rad kandidata.
>>>Employer brend je posljedica produktivne i sretne organizacije, a ne samostalni projekt
Koliko vam se u posljednjih deset godina povećao trošak radne snage (ulaganja u plaće, benefite, edukacije, regrutacije i sl)?
Najveća ulaganja u zadržavanje i razvijanje radne snage i povezane benefite dogodila su se u zadnje dvije godine. Još uvijek intenzivno radimo na sistematizaciji i prilagodbi plaća. Uprava Peveca ne dvoji oko toga koliko su ljudi presudni za uspjeh tvrtke i jedan od prvih poslovnih poteza nove Uprave bilo je upravo povećanje plaća. Sada nam predstoji već druga faza, u kojoj je povećanje još značajnije od prošlogodišnjeg. Prosječna bruto plaća je u protekle dvije godine rasla 10 posto, a u 2019. planiramo uložiti dodatnih 20 milijuna kuna upravo u plaće, što je rast od oko 12 posto na razini tvrtke. Od 01.01.2019. godine djelatnici Peveca u maloprodaji i na skladištu s najnižom plaćom dobit će povišicu od tisuću kuna bruto. Radi se o postotnom povećanju od čak 24 posto. Najviše ulažemo u sektoru maloprodaje je su djelatnici u prodajnim centrima naša glavna pokretačka snaga. Sve klasične benefite zaposlenika pokrili smo u maksimalnim iznosima, uvodimo stalno nova poboljšanja - primjerice trenutno radimo i na poboljšanju kvalitete radne odjeće za naše radnike u trgovinama i centralnom skladištu. Sistematskim pregledima brinemo o zdravlju naših zaposlenika, uključujemo se u sportske aktivnosti za tvrtke i kontinuirano unapređujemo kvalitetu radnih mjesta a i poželjno smo mjesto za studentsku i učeničku praksu. U ovom trenutku nismo čak u mogućnosti otvoriti dovoljan broj slobodnih mjesta kako bismo zadovoljili sve zainteresirane studente, što nam je već dobar dokaz da smo puno napravili za ugled tvrtke Pevec kao poslodavca.
Koliko ulažete u tzv. employer branding i koliko je on značajan za vašu kompaniju?
Koliko nam je employer branding važan govori već i sama činjenica da imamo osobu koja je zaposlena upravo na toj poziciji. Posloprimcima više nije svejedno gdje će raditi i plaća nije uvijek odlučujuća prilikom izbora poslodavca te je od sve veće važnosti da se i poslodavac predstavi na najbolji mogući način. Za privlačenje najboljih kandidata ključan je upravo kvalitetan employer branding.