https://youtu.be/ZORzsubQA_M
Razna izvješća pokazuju da svake godine u Barceloni tisuće ljudi preuranjeno umire zbog loše kvalitete zraka, više od polovice stanovništva svakodnevno živi uz razinu buke koja se smatra štetnom, a kao jedan od ključnih zdravstvenih rizika u gradu navodi se sjedeći način života. Stoga je grad odlučio uvesti jednu promjenu koja bi u rezultirala sasvim drugačijim izvješćima u godinama koje dolaze. Rješenje navedenih problema krije se u novoj organizaciji prometnih tokova i kreiranju ‘superkvartova‘.
Tajna je u spajanju devet stambenih blokova u jedan superkvart čiji bi se glavni prometni pravci protezali s njihove vanjske strane, a unutar blokova promet bi bio dopušten samo određenim vozilima i iznimno usporen, do 10 km/h. Postepeno parkirališne zone planiraju se u potpunosti preseliti u podzemlje i ukloniti s ulica. Ta hrabra, ali jednostavna regulacija prometa smanjila bi prometnost unutar četvrti, a s njome i zagađenost i buku. Barcelonin inovativni Plan urbane mobilnosti planira smanjiti gradski promet za 20% i osloboditi oko 60% prometnica koje bi se koristile kao ‘prostor za građane‘, piše 99percentinvisible.
[caption id="attachment_251874" align="aligncenter" width="600"] Sadašnja regulacija prometa (lijevo) prilagođena je pješacima, a regulacija prometa u superkvartu (desno) omogućuje korištenje svih prava koje grad nudi i prilagođena je građanima Foto: BNC Ecologica[/caption]
Poznata četvrt Eixample u kojoj prevladavaju veliki blokovi, a u sredini se nalaze zelene površine, jedna je od prvih u kojoj će se primijeniti novi dizajn. Postojeći pločnici i biciklističke staze proširit će se na cjelokupni prostor ulice. Diljem grada, planira se dodati stotine kilometara biciklističkih staza i osigurati da pješaci nikada nisu udaljeni više od nekoliko stotina metara od autobusnog stajališta. Urbanističkim planom želi se osloboditi više od 10 milijuna kvadratnih metara koje sada koriste automobili.
6 glavnih ciljeva koje gradska uprava želi ostvariti uvođenjem superkvartova održiva mobilnost revizalizacija javnih prostora promicanje biološke raznolikosti i urbanog zelenila promicanje socijalne kohezije promicanje samoodrživosti pri korištenju resursa integracija upravljačkih procesa
Uspjeh u Barceloni mogao bi inspirirati druge gradove da slijede taj primjer u kojem je u unutrašnjosti četvrti otvoren prostor za festivale, tržnice, bicikle, obiteljske šetnje, igranje djece na ulicama. Novi urbanistički izgled grada nastajat će postepeno. Za početak promijenit će se prometna signalizacija što nije tako veliki trošak, a zajedno s njom preoblikovat će se način korištenja ulica.
[caption id="attachment_251890" align="aligncenter" width="626"] Foto: David Baron, Flickr[/caption]