To je dobro i stoga što se novim uslugama tih inovativnih autoprijevozničkih tvrtki poput dostave na zahtjev, bicikala, skutera, autonomnih automobila i partnerstava s tranzitnim agencijama još uvijek gubi dosta novca.
Najveće ‘krvarenje‘ tog tipa ima Uber, koji je uz rekordno nizak rast prihoda, prijavio i 5,2 milijarde dolara gubitka u ovom tromjesečju. Većina tog gubitka, gotovo 3,9 milijardi dolara, proizišla je iz troškova kompenzacije koji se odnosi na IPO proveden ovog proljeća.
No, tvrtka je potrošila puno na novačenje i zadržavanja vozača koji su radili na platformi. Primjerice, poticaji za vozače koji dostavljaju hranu iz restorana u usluzi Uber Eats udvostručili su se u drugom tromjesečju, u usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije, dok su prihodi za tu uslugu porasli 72 posto. Uber je dobio udarac i u Latinskoj Americi, gdje je njegov prihod u drugom tromjesečju smanjen za 24 posto, jer se kineska tvrtka Didi počela agresivno gurati na to tržište. Dionice Ubera pale su za 6 posto nakon objave financijskom izvješća.
Lyft je imao malo blaži gubitak. Prema izvještaju objavljenom u srijedu, kompanija je izgubila 644 milijuna dolara u drugom kvartalu, a početkom godine isplaćene su dividende. Unatoč tome što je pad bio manji nego Uberov, tvrtka je izjavila da su‘ dani najveće potrošnje prošli‘.
- Predviđamo da će gubici za 2019. biti manji nego što se očekivalo - izjavio je izvršni direktor Lyfta Logan Green.
Iz tvrtke su izvijestili kako su usluge na biciklima i skuterima povećali broj aktivnih korisnika mjesečno, ali upozorili su i da će se ti brojevi smanjiti zimi, kada je manje onih koji su spremni juriti na dva kotača.
Pitanje koje investitori, promatrači, a ponekad čak i vozači postavljaju od početka je kada će ove disruptivne prijevozničke tvrtke početi donositi profit? Rukovoditelji Ubera i Lyfta odbili su iznijeti precizan vremenski okvir.
Međutim, ono što nas možda i više zanima jest hoće li se ove globalne smjernice o smanjenoj potrošnji odraziti i na cijene Ubera u Hrvatskoj.
U četvrtak je već stigla vijest iz Ubera kako se ukidaju fiksne cijene za dulje relacije, ali i uvode posebne naknade za dulje vožnje na obali. Naime, u objašnjenju ovih promjena stoji kako fiksne cijene vožnji za dulje relacije nisu odražavale stvarne uvjete na cesti. Dok se za promjene cjenika na Jadranu sada uzelo u obzir da se s vožnji duljih od 13 kilometara vozači moraju i vraćati nazad te se obračun kilometraže mijenja kada se prijeđe taj granični 13. kilometar. Također, u Splitu se za vožnju od i do zračne luke Split uvela dodatna naknada od 20 kuna. Za sve ove vožnje na stranici Ubera može se vidjeti koliko bi ta vožnja iznosila, a na aplikaciji se prikazuje i točna cijena.
Zasad u Uberu Hrvatska nema drugih informacija o potencijalnoj novoj regulaciji cijena.