Američka mreža turističkih agencija za luksuzna putovanja Virtuoso svrstala je Hrvatsku među top 10 zemalja svijeta za nekonvencionalna obiteljska putovanja s autentičnim doživljajima, a Hrvatska sve više privlači američke putnike koji traže luksuzna i detaljno isplanirana putovanja, izvijestili su u srijedu iz Glavnog ureda HTZ-a.
>>>Kreativnost turizam iz putovanja pretvara u doživljaj
Kako se navodi u priopćenju Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u Virtuosu do toga došli analizom trenutnih i predviđenih rezervacija putovanja.
"Da je riječ o značajnom pokazatelju govori i činjenica da se među top 10 zemalja u navedenoj kategoriji, uz Hrvatsku, nalazi još samo jedna europska zemlja, Island", kažu iz HTZ-a.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić ocjenjuje da rezultati te analize ukazuju na odličnu poziciju Hrvatske na velikom američkom tržištu.
>>>Predstavljena aplikacija za AR i VR putovanje u prošlost Zagreba
"Važno je da smo na tržištu SAD-a prepoznati kao turistička destinacija raznovrsne, kvalitetne, bogate i originalne ponude. Hrvatska je do sada u Europi prepoznata kao destinacija pogodna za obiteljska putovanja, a sada imamo i potvrdu da smo to i na američkom tržištu", poručio je Staničić, dodajući da s Virtuosom HTZ ima odličnu suradnju.
Iznosi pritom i podatke iz zadnjeg istraživanja TOMAS Ljeto po kojima su američki turisti među najboljim potrošačima u Hrvatskoj s gotovo 160 eura dnevne potrošnje.
Po podacima HTZ-a, prošle je godine u Hrvatsku došlo 35 posto više turista iz SAD-a ili njih 476 tisuća, koji su ostvarili 1,3 milijuna noćenja ili 34 posto više. Porasti se nastavljaju i u prvim mjesecima ove godine te ih je već do sada došlo 25 posto više nego u isto vrijeme prošle godine.
>>>Klimatske promjene: Ptice selice skratile putovanje, zimovanje
Iz HTZ-a ističu i dio analize Virtuosa koji se odnosi na segment mladih putnika, tzv. Generation Z, koji čine više od četvrtine američke populacije s procijenjenom kupovnom moći od 43 milijarde dolara i imaju snažan utjecaj na odluke o obiteljskim putovanjima generacija koje traže aktivna iskustva, neobične destinacije i doživljaje koje mogu dijeliti putem društvenih mreža.
Analiza je fokusirana i na ključne motive putovanja, posebice u segmentu luksuznih obiteljskih putovanja u kojima se Virtuoso, zajedno sa svojom mrežom suradnika diljem svijeta, specijalizirao. Tako se kao glavni motivi putovanja u 2018. ističu obiteljska putovanja, ekskluzivna putovanja - vile, jahte, ali i luksuzni morski i riječni kruzing, aktivni te avanturistički izleti, eno-gastro i kulturni turizam, odmori u resortima, edukacijska te putovanja motivirana specifičnim povodima poput medenog mjeseca ili proslava različitih obljetnica.
>>>Hrvati planiraju putovati još više i još dalje iduće godine
Navedene pozitivne trendove također potvrđuje i nedavno objavljen Virtuoso Luxe Report 2018, godišnje istraživanje koje donosi ključne trendove i uvide u industriju luksuznih putovanja.
U tom je istraživanju Hrvatska uvrštena među top 10 destinacija u tri kategorije, s napretkom na ljestvici u odnosu na rezultate istraživanja za 2017. godinu.
"Hrvatska je sada na 2. mjestu u kategoriji najpopularnije emerging ili rastuće destinacije, dok je u kategoriji najpopularnije destinacije za tzv. millenialse na 6. mjestu, a 8. mjesto u kategoriji najpopularnije internacionalne destinacije", prenose iz Glavnog ureda HTZ-a.
>>>Vlasnici otišli na odmor, a pas se ukrcao u kamion i ‘priuštio si’ putovanje od 1500 kilometara
Napominju i da je Virtuoso mreža koja uključuje više od 17,5 tisuća savjetnika za putovanja širom svijeta te više od 1.700 partnera, među kojima su i vrhunski hoteli, odmarališta, touroperatori, avioprijevoznici, agencije i drugi.