Aktualno
StoryEditor

Hrvatska treba komercijaliste iseljenike za poticanje izvoza na udaljenim tržištima

14. Studeni 2018.

Završena je Konferencija Meeting G2.4. Pogled u budućnost koja je u dva dana u Kongresnom centru Forum Zagreb okupila više od 200 sudionika, od čega preko 70 uspješnih poslovnih ljudi hrvatskog porijekla iz 19 zemalja. Na Konferenciji, usmjerenoj na poslovno povezivanje domovinske i iseljene Hrvatske, održano je sedam panela o raznim temama iz gospodarstva, brojne sesije umrežavanja te natjecanje hrvatskih startupa.

>>>Hrvatska zanimanja budućnosti

Jedan od glavnih zaključaka Konferencije jest da država treba iskoristiti potencijale uspješnih poslovnih ljudi hrvatskog porijekla, posebice na udaljenim tržištima, te ih imenovati komercijalistima za povezivanje hrvatskih izvoznika s lokalnim gospodarstvima. Primjerice u Južnoj Americi živi 425 milijuna ljudi, od čega 600.000 Hrvata, no Hrvatska tamo nema niti jednog komercijalista. S druge strane, Španjolska samo u Čileu ima čak 40 komercijalista.

Komercijaliste bi predstavljali Hrvati iz iseljeništva koji žive u tamošnjih zemljama i odlično poznaju tržište te bi mogli biti najbolja pomoć hrvatskim tvrtkama koje žele izvoziti u uspostavljanju relevantnih poslovnih kontakata. Ujedno ne bi generirali nikakve troškove jer žive i rade u tim zemljama. Da je potencijal ogroman pokazuje podatak i da se trenutačno čak 87 % robne razmjene Hrvatske odvija sa Europom dok na obje Amerike i Australiju otpada tek 3,1 % što predstavlja ogroman potencijal za rast.

[caption id="attachment_367415" align="aligncenter" width="750"] Josip Hrgetić[/caption]

- Krajnje je vrijeme da nađemo jedan smjer, moramo znati što želimo i tražimo. Zato smatramo da je inicijativa Predsjednice Republike u vezi brendiranja Hrvatske od državnog interesa! To je ključna stvar, jer se u tom brendiranju povezuje sve - stanovništvo, kultura, baština, gospodarstvo. Dakle, imamo baš sve! Ali ako ne posložimo ideje i ne pronađemo pravi smjer, to je isto kao da - nemamo ništa! Smatram da moramo s optimizmom gledati u budućnost koju svi zajedno danas krojimo za Lijepu našu, rekao je Josip Hrgetić, predsjednik Udruge Meeting G2, organizatora Konferencije.

>>>Božo Ljubić: Potencijal hrvatskog iseljeništva nije prepoznat i iskorišten

Na Konferenciji je zaključeno i kako se hrvatske tvrtke na početku poslovanja i kasnije ne bi trebale isključivo orijentirati na pozicioniranje na domicilnom tržištu već shvatiti da potencijal leži u velikom svjetskom tržištu te se orijentirati na izvoz. U tim bi aktivnostima veliku pomoć mogli dobiti od uspješnih hrvatskih iseljenika u raznim zemljama. Također, institucionalno bi ih se trebalo usmjeravati na komore hrvatskih iseljenika u raznim zemljama koje im mogu dati relevantne informacije o tamošnjim poslovnim prilikama, državnim poticajima i slično.

Razmišlja se i o povezivanju iseljeničkih komora na globalnom nivou što bi još više olakšalo izvoznu ofenzivu. I ove je godine na Konferenciji MG2 naglašeno da nam nedostaje volja i hrabrost napraviti promjene, posebice vezano uz smanjenje državnog aparata, promjenu pravnog okvira, smanjenje poreza te stvaranje ekonomskog okvira za velike kompanije i onog za manje i srednje.

Na panelu od potencijalima hrvatskih komora u svijetu, predstavljen je pristup australskih komora koje s našim tvrtkama uspostavljaju povjerenje i transparentan odnos te ih tek onda upućuju na poslovne prilike kako s našim iseljeništvom tako i s drugim lokalnim tvrtkama. Na panelu od netradicionalnim oblicima turizma naglašeno je kako samo jedinstveni koncepti mogu obogatiti sadržaj i produžiti sezonu, a kad se pristup obogati s pozitivnom energijom i emocijama, to rezultira vrhunskom kombinacijom. Na panelu o sistemskim integratorima naglašene su izvozne aktivnosti naših tvrtki i potreba za zapošljavanjem visoko educirane radne snage, pa su hrvatski iseljenici pozvani da se vrate i zaposle u tim tvrtkama jer radnih mjesta ima.

>>>Matt Darko Sertić: Čovjek koji je doveo Silicijsku dolinu u Hrvatsku

Održani su i paneli o inovativnom dizajnu u drvnoj industriji, delikatesnim hrvatskim proizvodima, nekretninama, te blockchainu u Hrvatskoj, a prvoga dana je na natjecanju startupa u suradnji s portalom Cronnect.me za pobjednika proglašen startup RioBot, chatbot koji funkcionira na temelju umjetne inteligencije i olakšava rezervaciju i praćenje zakazanih termina kod raznih ponuđača usluga.

22. studeni 2024 13:03