Aktualno
StoryEditor

HUO: Premija osiguravatelja porasla 1,1 posto na godišnjoj razini

18. Svibanj 2017.

Krajem travnja su, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 3,3 milijarde kuna, što predstavlja rast od 1,1 posto u odnosu na travanj prošle godine.

U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 68,65 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u travnju ove u odnosu na travanj prošle godine porasla je za dva posto, na 2,29 milijardi kuna. U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je pala za 0,79 posto, na 1,05 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a. Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem travnja u iznosu od 662,2 milijuna kuna ili 1,36 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

>>> Osiguranja služe kao poduzetnički alat

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 626,6 milijuna kuna. Taj je iznos premije za 1,67 posto niži nego u travnju prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja. Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u travnju ove godine iznosila 951,48 kune te je bila za 1,31 posto niža u odnosu na  travanj prošle godine.

U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem travnja u iznosu od 731,03 milijuna kuna, što je za 8,4 posto manje u odnosu na premiju iz travanj lani. Krajem travnja je najveći tržištni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 30,91 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom višom od 1,03 milijarde kuna. Drugi je Allianz, s 444,5 milijuna kuna premije, odnosno 13,3 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 267,4 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 8 posto.

>>> Slabiju neto dobit Allianz objašnjava ‘prenapuhanim’ prihodom prošle godine

Croatia osiguranje je krajem travnja zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja,  34,04 posto, uz premiju od 780,2 milijuna kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 24,05 posto, odnosno s 251,68 milijuna kuna premije. Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,12 posto i premijom većom od 189,5 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 11,67 posto i premijom od 267,4 milijuna kuna.

22. studeni 2024 16:31