Krajem svibnja su, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 4,14 milijardi kuna, što predstavlja rast od 2,2 posto u odnosu na svibanj prošle godine.
>>>Premija osiguravatelja porasla 2,25 posto na godišnjoj razini
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 68,92 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u svibnju ove u odnosu na svibanj prošle godine porasla je za 2,9 posto, na 2,85 milijardi kuna.
U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je porasla za 0,75 posto, na 1,28 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.
Osiguranje vozila
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem svibnja u iznosu od 863,4 milijuna kuna ili 0,53 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 818,12 milijuna kuna.
Taj je iznos premije za 0,76 posto niži nego u svibnju prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja.
Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u svibnju ove godine iznosila 929,14 kuna te je bila za 1,33 posto niža u odnosu na svibanj prošle godine. U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem svibnja u iznosu od 926,56 milijuna kuna, što je za 5,6 posto manje u odnosu na premiju iz svibnja lani.
Najveći tržišni udio Croatia osiguranju
Krajem svibnja je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 29,90 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,24 milijarde kuna.
Drugi je Allianz, s 537,6 milijuna kuna premije, odnosno 12,98 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 343,98 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 8,3 posto.
Croatia osiguranje je krajem svibnja zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 33,24 posto, uz premiju od 949,2 milijuna kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 22,48 posto, odnosno s 289,4 milijuna kuna premije.
Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 17,98 posto i premijom većom od 231,5 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 12,05 posto i premijom višom od 343,9 milijuna kuna.