Pod investicijskim okriljem Montana Tech Componentsa, švicarskog industrijskog konglomerata u većinskom vlasništvu austrijskog biznismena Michaela Tojnera, najveći domaći proizvođač savitljive aluminijske ambalaže stasao na temeljima zadarskog Folijaplasta postao je uspješna multinacionalna kompanija relevantna u europskim okvirima. Snagu, ugled i investicijski potencijal Aluflexpack grupa dokazala je prošlog mjeseca uspješno provedenom inicijalnom javnom ponudom dionica na SIX Swiss Exchangeu. Bio je to povod za razgovor s predsjednikom Uprave Igorom Arbanasom.
Koliko se Aluflexpack može smatrati hrvatskom kompanijom? Je li uvrštenjem dionica na burzu u Zürichu potvrđen status švicarske kompanije koja proizvodi u Hrvatskoj?
– Aluflexpack je već dugo švicarska, europska tvrtka koja ima velike proizvodne pogone i u Hrvatskoj. Poduzeće smo koje je u posljednjih nekoliko godina u pogone u Hrvatskoj uložilo golem novac s vizijom da će ti pogoni i u budućnosti biti važni čimbenici uspjeha i rasta cijele Grupe. Većina radnika u Hrvatskoj zaposlena je izravno u proizvodnji i tu vodi suvremene strojeve i proizvodi vrhunske i kompleksne proizvode za kupce diljem svijeta. Ti isti zaposlenici s kolegama iz drugih stručnih odjela u Hrvatskoj i iz drugih zemalja stalno unaprjeđuju postojeće i razvijaju nove proizvode, vode kupce diljem svijeta, osvajaju nova tržišta i tako osiguravaju nastavak solidnog razvoja Grupe.
Jesu li Aluflexpackove tvrtke u Hrvatskoj, grubo govoreći, proizvodni pogon, a poslovi se sklapaju negdje drugdje, ili su uz proizvodnju unutar Grupe zadužene i za druge segmente?
– Naš posao i usmjerenost naše organizacije na kupce ne dopuštaju svođenje doprinosa pojedinih pogona na ‘samo proizvodni pogon‘. Štoviše, u svakom pogonu imamo brojne stručnjake koji pridonose cjelokupnom poslovanju Grupe, ne samo u proizvodnom dijelu nego i u pratećim odjelima i službama kao što su potpora kupcima, prodaja, informatika, marketing, razvoj. Odgovornosti su jasne, poslovi se zaključuju i odluke se donose na razini cijele Grupe, odnosno ondje gdje se najbolje odluke u određenom trenutku i situaciji mogu najbrže donijeti.
Koliko se prikupljenoga novca planira uložiti u poslovanje u Hrvatskoj i u što konkretno?
– Prikupljeni novac, bruto od 136,7 milijuna eura, ulagat ćemo prije svega u tri područja. Tridesetak milijuna eura od tog iznosa namijenjeno je proširenju postojećih proizvodnih kapaciteta za samostojeće, ‘stand-up‘ vrećice u proizvodnom pogonu u Umagu, a daljnjih trideset milijuna eura ulaganju organski razvoj cijele Grupe. Od tog dijela velik će dio biti uložen u Hrvatske pogone. Upravo ovih dana naručujemo novi tiskarski stroj vrijedan više milijuna eura za pogon u Zadru.
Jesu li u planu nove akvizicije, preuzimanja odnosno pripajanja? O kojim je tvrtkama riječ?
– Sedamdesetak milijuna eura namijenjeno je akvizicijama. Od tog je iznosa u rujnu 2018. dio već uložen u kupnju turske tvrtke Arimpeks. Tu je akviziciju unaprijed financirala Montana grupa. Akvizicije će nam pomoći u osiguranju servisa za međunarodne kupce i otvoriti nove tehnološke i tržišne mogućnosti. S partnerima stalno analiziramo zanimljiva tržišta u potrazi za odgovarajućim društvima u Europi, Americi i Aziji te razgovaramo s potencijalnim kandidatima, ali zasad, nažalost, ne možemo konkretno govoriti o pojedinostima.
Ima li u hrvatskoj metaloprerađivačkoj industriji još tvrtki ili njihovih dijelova koje bi Aluflexpack rado vidio u svom portfelju i razgovara li se konkretno o tome?
– U Hrvatskoj zasad ne vodimo konkretne razgovore u tom smjeru.
Kompletan intervju možete pročitati u Lideru, u tiskanom ili digitalnom izdanju