Inženjerska studija koju je prošle godine naručila tvrtka za upravljanje talijanskim autocestama Autostrade upozoravala je na stanje betonskih nosača sajli koje su držale vijadukt što se ovoga tjedna srušio u Genovi, javljaju u petak dva talijanska medija.
>>>Šest od osam zagrebačkih mostova hitno treba obnoviti
Autostrade per l‘Italia, u sastavu građevinske grupe Atlantia, upravlja dijelom autoceste A10 koji povezuje francusku granicu do Genove na kojoj je u utorak popustio vijadukt, ubivši 38 ljudi.
Vijadukt je imao problema i nedugo nakon izgradnje 1967., a neki potpornji ojačani su ranih 90.-ih, napominju stručnjaci.
Atlantia nije odmah komentirala izvještaj novina La Stampe i Repubblice koje su citirale studiju milanskog inženjerskog sveučilišta Politecnico iz studenog 2017.
Autostrada naglašava kako su sukladno zakonu kvartalno pratili stanje mosta i da su proveli dodatne provjere unajmljivanjem vanjskih stručnjaka.
No, studija je otkrila kako su potpornji na dijelu mosta koji se kasnije srušio reagirali na vibracije ‘‘na način koji ne odgovara u potpunosti očekivanjima i zahtijevaju daljnju analizu‘‘.
>>>Genova: svjetska premijera hrvatske jedrilice ‘Salona 44’
U studiji se kaže kako je anomalija bila povezana s korozijom metala u dijelovima nekih sajli. Jedna od zanimljivosti mosta bila je ta da su sajle ugrađene u beton, što otežava procjenu njihova stanja.
Novine naglašavaju kako je kompanija u svibnju najavila ulaganje od 20 milijuna eura u jačanje potpornja koji nisu bili ojačani od 1990.-ih.