U Hrvatskoj je od siječnja do kraja kolovoza ostvareno 15,7 milijuna turističkih dolazaka što je rast od pet posto više u odnosu na isto razdoblje lani, te 88,5 milijuna noćenja odnosno četiri posto više, dok je kolovoz bio tri posto bolji u dolascima i jedan posto u noćenjima, izvijestila je u četvrtak Hrvatska turistička zajednica.
>>>Cappelli: Moramo nuditi kvalitetu i podizati cijene, a ne brojiti turiste
Radi se o podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima i nautičkom charteru (sustav eCrew). Od spomenutih brojki za osam mjeseci strani turisti ostvarili su 14 milijuna dolazaka (rast od pet posto) i 78,2 milijuna noćenja (plus četiri posto), a poraste u dolascima za osam posto i noćenjima za šest posto ostvarili su i domaći turisti.
Tijekom osam mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Istri - 24 milijuna, u Splitsko-dalmatinskoj županiji 16,6 milijuna te 16,2 milijuna na Kvarneru. Na kontinentu, ne uključujući Zagreb, registirano je 774.000 dolazaka (rast od 9 posto) i 1,6 milijuna noćenja (također povećanje od 11 posto).
U tome je razdoblju najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (17 milijuna), Slovenije (9,3 milijuna), Austrije (6,3 milijuna), Poljske (5,6 milijuna) i Češke (4,8 milijuna).
Istovremeno je najviše noćenja bilo u domaćinstvima (33,3 milijuna), a potom u hotelima (19 milijuna) i kampovima (16,4 milijuna).
Top destinacije u prvih sedam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Rovinj, Dubrovnik, Poreč, Medulin i Split.
Samo u kolovozu - najjačem turističkom mjesecu - u Hrvatskoj je bilo 4,6 milijuna dolazaka i 32,1 milijun noćenja što u usporedbi s lanjskim kolovozom predstavlja porast od tri posto u dolascima i jedan posto u noćenjima.
U istom je mjesecu najviše noćenja ostvareno u Istri (8,5 milijuna), na Kvarneru (6,1 milijun) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (šest milijuna).
Cappelli: Prihod važniji od broja dolazaka i noćenja
Komentirajući navedene podatke, ministar turizma Gari Cappelli istaknuo je da će krajem godine bit dovršena izrada Turističke satelitske bilance pa će onda imati stvarne pokazatelje o ekonomskim učincima turizma na gospodarstvo.
>>>Produženi vikend donio gotovo 3 milijuna noćenja turista
"Nadam se kako ćemo u javnom prostoru prestati brojati dolaske i noćenja koji ne mogu biti mjerilo uspješnosti, jer podaci o dolascima ne govore o ostvarenoj vrijednosti koja je njima dobivena, a ostvarena noćenja ne pružaju podatke o dnevnoj potražnji turista. eVisitor pokazuje pozitivan trend rasta turističkih dolazaka i noćenja i to od početka godine i izvan ljetnih mjeseci, no, ponavljam, još je važniji rast prihoda od turizma, a znamo da smo u prvom kvartalu ostvarili povećanje od 14 posto u odnosu na isto razdoblje lani", istaknuo je uz ostalo ministar.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ističe da su tijekom kolovoza uspješno zadržani pozitivni trendovi i predviđeni rast turističkog prometa.
"Ono što nas posebno veseli su vrlo dobre najave za ostatak turističke godine što potvrđuje sve bolju tržišnu poziciju Hrvatske u razdobljima predsezone i posezone. Do kraja rujna intenzivno, na jedanaest ključnih svjetskih tržišta, provodimo kampanje fokusirane na oglašavanje i promoviranje nautičkog i kulturnog turizma, enogastronomije i aktivnog odmora kroz avanturistički, sportski i cikloturizam", naglasio je Staničić.
>>>Sve više turista izbjegava posredništvo
Najavio je da će se početkom listopada na tržištu Austrije, Njemačke, Slovenije, Italije, Velike Britanije i Švicarske početi provoditi on-line i "print" kampanje zdravstvenog turizma.
Pratite nas na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]