Oko 6000 slučajeva prijevremenih smrti povezanih s dušikovim oksidima (NOx) svake se godine evidentira u Njemačkoj, objavila je u četvrtak savezna agencija za okoliš pružajući dodatne dokaze o zdravstvenim rizicima koje predstavljaju toksične čestice koje najvećim dijelom proizvode dizelski motori.
Taj će broj vjerojatno povećati pritisak na proizvođače automobila i vladu dok pokušavaju usporiti zalaz dizelske tehnologije u koju su njemački proizvođači automobila uložili milijarde.
>>>Njemački sud načelno odobrio uvođenje zabrane prometa za dizelaše, izuzeci za male poduzetnike
Agencija (UBA) također je objavila da dušikovi oksidi izazivaju bolesti milijun ljudi godišnje i da je koncentracija toksičnih čestica viša u 70 gradova od limita koji je postavljen standardima za čistoću zraka.
Automobilska industrija oslanja se na dizelsku tehnologiju kako bi povećala učinkovitost, ispunila ciljeve o emisiji ugljikova dioksida i kupila vrijeme za prijelaz na električne automobile.
No prodaja dizelaša pada od 2015. kada je Volkswagen priznao da je varao na ekotestovima.
>>>Seehofer: Zabrana motora na unutarnje sagorijevanje bila bi sjekira u korijen našeg blagostanja
Nova istraživanja otkrila su prave razine emisije dušikovih oksida koje dizelski motori emitiraju - u većim količinama od benzinaca.
Njemački sud prošlog je mjeseca presudio da njemački gradovi mogu zabraniti vožnju dizelskih motora koji najviše zagađuju, a ta bi odluka mogla ubrzati zalaz motora na izgaranje.