Aktualno
StoryEditor

Jutarnji list: Počinje dogradnja posljednjeg dijela autoceste Zagreb-Macelj

23. Srpanj 2018.

Dioničari autoceste Zagreb - Macelj, hrvatska Vlada i Pyhrn Concession Holding iz Kölna, čiji je vlasnik austrijski Strabag, dogovorili su pokretanje projekta dogradnje 3,7 kilometara punog profila tog dijela autoceste, od Krapine do Maclja, kako je javio Jutarnji list.

Gradnja punog profila na ovoj dionici jedan je od uvjeta Hrvatskoj za ulazak u schengenski prostor. S obzirom na to da Slovenija ove jeseni završava gradnju punog profila autoceste do graničnog prijelaza Gruškovje, zbog režima na granici i Hrvatska mora imati puni profil autoceste prema graničnom prijelazu Macelj.

>>>Slovenija: autocesta do Macelja dovršit će se u rujnu

Osim toga, gradnjom punog profila nestalo bi usko prometno grlo koje se stvara na tom dijelu autoceste, posebno tijekom ljetnih mjeseci.

Vrijednost dogradnje ovih 3,7 kilometara iznosi oko 65 milijuna eura, dakle 17,5 milijuna eura po kilometru, no Strabag procjenjuje da su troškovi ipak veći jer, osim gradnje kolnika, treba prokopati još jednu cijev tunela Sveta tri kralja u dužini od 1700 metara te dodatnu cijev tunela Brezovica u dužini od 600 metara. Na trasi su i tri vijadukta - Šumi, Puhi i Ravninščica.

Budući da je u društvu Autocesta Zagreb - Macelj Strabag većinski vlasnik s 51 posto udjela, dok Republika Hrvatska ima ostatak, ova austrijska tvrtka je spremna za financiranje gradnje, ali uz uvjet da se koncesija za upravljanje ovom cestom produlji za dodatnih deset godina. Hrvatska je strana, pak, spremna produljiti koncesiju za pet godina. Prema koncesijskom ugovoru, koncesija istječe 2032. godine.

>>>Ljetna cestarina ove godine ranije – od 15. lipnja

Prema nekim procjenama, gradnja bi mogla početi na proljeće sljedeće godine i trajala bi oko godinu dana, piše zagrebački list.

22. studeni 2024 08:35