Godišnja ulaganja Hrvatskog Telekoma, najveće privatnog investitora u Hrvatskoj, tolika su da njegova vlasnika, Deutsche Telekom, od toga boli glava. Ona, naime, iznose 25 posto godišnjih prihoda HT-a što bitno utječe na njegovu profitabilnost, s obzirom na to da je europski prosjek ulaganja telekomunikacijske industrije u visini od 15 posto godišnjih prihoda.
Ono pak od čega glava boli čelnike HT-a jest to što polovicu svih ulaganja sektora zapravo čine parafiskalni nameti od čega su dva najgora: naknada za radiofrekvencijski spektar te, još gora, naknada za pravo puta. Na ime te naknade, ne bude li ona smanjena, HT će u narednih deset godina jedinicama lokalne uprave te privatnim vlasnicima zemljišta morati isplatiti četiri milijarde kuna!
>>>Prihodi HT-a lani porasli 11 posto, neto dobit pala 7,5 posto
Veliki dio ulaganja HT-a namijenjen je poboljšanju mrežne infrastrukture, u sklopu čega je početkom godine započeo najveći projekt nove mobilne mreže u cijeloj regiji. U trajanju od dvije godine taj će projekt obuhvatiti više od 2000 lokacija, a visina ulaganja prelazi milijardu kuna.
- Ulažemo u novu mobilnu mrežu budućnosti, razvijamo inovativne proizvode i podižemo i podižemo kvalitetu usluge za privatne i poslovne korisnike. U idućih godinu dana osigurat ćemo svim korisnicima u Hrvatskoj mogućnost pristup internet brzinama od minimalno 2Mbits po sekundi - izjavio je Davor Tomašković, predsjednik Uprave HT-a danas na konferenciji za medije održanoj u Splitu na kojoj je uprava HT-a predstavila planove ulaganja u mrežnu infrastrukturu i razvoja novih inovativnih telekomunikacijskih i ICT usluga.
>>>HT uvodi 5G tehnologiju u Hrvatsku
Ekskluzivno je predstavljena i studija Ekonomskog instituta Zagreb o analitičkim odrednicama naknade za pravo puta za elektroničku komunikacijsku infrastrukturu (EKI).
Gotovo polovicu iznosa kapitalnih ulaganja telekomunikacijskog sektora, odnosno 1,03 milijarde kn godišnje odlazi na parafiskalne namete od čega velik dio odlazi na naknadu za pravo puta.
- Hrvatskoj je potrebno usklađivanje regulacije naknade za pravo puta s najboljom praksom najrazvijenih članica Europske unije. Smanjenjem naknade za 75 posto i usmjeravanjem tih sredstava u elektroničku komunikacijsku infrastrukturu kroz 10 godina generiralo bi se dodatnih 15 tisuća radnih mjesta i ostvario rast BDP-a od jedan posto - zaključila je Maruška Vizek, ravnateljica Ekonomskog instituta.
Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]