Legalizacija marihuane posljednjih je godina česta tema zakonodavaca stoga cijelo tržište cvate. Zahvaljujući sve većem broju zemalja koje su ovu biljku legalizirale, potražnja za novim načinima konzumacije raste iz dana u dan, pa tako i u industriji pića u kojoj se proizvođači teško bore s konkurencijom.
Na nedavno održanoj BevNet konferenciji, koja okuplja glavne proizvođače napitaka, mnogi od njih su najavili ulazak u segment pića oplemenjih kanabisom, prenosi portal Inc.
>>>Dok čekaju legalizaciju rekreativne marihuane, kanadske tvrtke ‘mahnito’ traže djelatnike
- Pića su najzanimljivija roba široke potrošnje, te imaju nevjerojatan potencijal za rast. Mislim da su pića od kanabisa nova minrealna voda, kazao je Erik Knutson, osnivač i predsjednik Uprave Keef Brandsa koji inače proizvodi pića s kanabisom.
Kanabis pića su nova mineralna
Ove je godine među pićima prodano najviše mineralne vode jer potrošači sve više teže zdravijim napitcima. S druge strane, vrijednost prodaje pića od kanabisa prošle je godine iznosila oko 35,6 milijuna dolara u Kaliforniji, Coloradu, Oregonu i Washingtonu, a rast je nastavljen i u ovoj godini. Samo u Coloradu prodaja pića porasla je za 11 posto od 2016. do 2017., dok je već u prvom tromjesečju ove godine porasla za 12 posto, pokazuju podaci BDS Analyticsa.
Ne čudi stoga činjenica da se tvrtke kanabis industrije pokušavaju istaknuti u segmentu napitaka – od bezalkoholnog vina prožetog THC-om, pa sve do ledene kave s kanabisom.
>>>Kalifornija se priprema za ‘zelenu groznicu’ u godini legalizacije marihuane
Lauren Rudick, partnerica u odvjetničkom društvu Hiller usmjerenom na industriju kanabisa objašnjava da kanabidiola (CBD), spoja u kanabisu koji nije psihoaktivan, mogao bi postati glavni sastojak u napitcima i zasjeniti THC. Štoviše, vjeruje da će CBD postati novi kalcij i vitamin C pogotovo jer se taj spoj povezuje s antiupalnim djelovanjem, kao i mnogim drugim blagodatima.
Knutson iz Keef Brandsa je pak istaknuo da već surađuje sa šest velikih proizvođača napitaka kako bi stvorili formulu za pića s CBD-om namijenjenih masovnom tržištu.
Istovremeno tržišni lideri već se neko vrijeme žestoko pripremaju za ‘kanabismaniju‘. Prošle godine Constellation Brands, koji proizvodi Coronu, Svedku i druga poznata alkoholna pića preuzeo je 9,9 posto udjela u kanadskoj tvrtci koja proizvodi kanabis Canpoy Growth za 191 milijardu dolara, te planiraju razvoj poslovanja u segmentu pića s kanabisom.
>>>U potezu koji ‘oponira činjenicama i logici’ Trump zakočio liberalizaciju marihuane
U ožujku ove godine pivovara Blue Moon najavila je lansiranje bezalkoholnog piva s THC-om. Čak je i distributer vina i žestokih pića, tvrtka Southern Glazer, najavila suradnju s kanadskim AbsouliteXtracts kako bi se probili na novom tržištu.
Stuart Dimson, osnivač pjenušavih probiotičkih pića Doctor D‘s, kazao je da i oni razmišljaju o ulasku na ovo tržište.
- CBD je pravi iscjelitelj. To je novi hit sastojak, kazao je.