Njemački medijski div ProSiebenSat.1 Media i američki Discovery Inc najavili su zajedničku televizijsku platformu u Njemačkoj koja će emitirati sadržaj ‘na zahtjev‘ i konkurirati američkim divovima Netflixu, Amazon Primeu i YouTubeu.
Nova platforma temeljit će se na zajedničkom projektu 7TV formiranom prošle godine a objedinit će ProSiebenovu uslugu sadržaja ‘na zahtjev‘ Maxdome i Discoveryjev Eurosport Player, objavile su u ponedjeljak dvije kompanije.
- Naša je jasna vizija izgradnja središnje tv i video platforme u Njemačkoj s najboljim sadržajem u izravnom i prijenosu po želji klijenata, kazao je u pisanom intervjuu za Reuters novi izvršni direktor ProSiebena Max Conze.
>>>Netflix nakratko postao najvrjednija medijska kompanija u svijetu
Po njegovim bi riječima platforma trebala biti pokrenuta u prvoj polovini iduće godine i najkasnije dvije godine nakon toga dosegnuti 10 milijuna korisnika, nudeći cjenovno povoljne usluge emitiranja sadržaja bez oglasa kao i one u višoj cjenovnoj kategoriji, uključujući ekskluzivne sportske sadržaje i filmove.
Navedena brojka mogla bi se pokazati popriličnim izazovom za dvije kompanije budući da ProSiebenov Maxdome prema podacima Goldmedia Custom Researcha trenutno ima udio u njemačkom tržištu emitiranja sadržaja ‘na zahtjev‘ od samo 4,3 posto, u usporedbi s Amazonovih 26,8 i Netflixovih 22,4 posto, napominje Reuters.
Brojke se baziraju na pristupu gledatelja a ne na broju pretplatnika, pri čemu prema Goldmediji jednu pretplatu obično dijele tri gledatelja.
Čelnik ProSiebena pozvao je europskog konkurenta RTL i javne televizije ARD i ZDF da im se pridruže a iz njemačke podružnice RTL-a odgovorili su da su "u osnovi otvoreni za suradnju i saveze" ali nisu izravno prihvatili ponudu.
>>>YouTube je najpopularnija plaftorma među tinejdžerima
Izvršni direktor RTL-a Bert Habets izjavio je u intervjuu za Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) da kompanija namjerava proširiti uslugu ponude sadržaja ‘na zahtjev‘ na glavnim tržištima Njemačke, Francuske i zemalja Beneluxa, te u Mađarskoj i u Hrvatskoj.
- Naš je cilj jasan: kao tržišni lider na području besplatne televizije u Europi želimo biti među prve tri kompanije u tim zemljama u segmentu emitiranja sadržaja ‘na zahtjev‘, istaknuo je Habets u razgovoru za FAZ.
U ARD-u kažu da je plan "interesantan".
Raniji pokušaji suradnje kompanija na uspostavi takve platforme dobili su crveno svjetlo njemačkog regulatora za zaštitu tržišne utakmice. Pristaše nove platforme Discoveryja i ProSiebena ističu pak da bi ona mogla dobiti dozvolu regulatora s obzirom na veliku promjenu navika gledatelja u smjeru individualnog i odgođenog preuzimanja sadržaja i prijelaza na mobilne uređaje.