Aktualno
StoryEditor

Kreativnost turizam iz putovanja pretvara u doživljaj

16. Svibanj 2018.

 

Ekonomija doživljaja, kreativne industrije i turizam posebnih interesa bili su tema 7. gospodarskog foruma Splitsko-dalmatinske županije održanog u dvorcu Vitturi u Kaštel Lukšić koji je organizirala RERA. U uvodnom dijelu Foruma prisutnima su se obratili; gradonačelnik Kaštela Denis Ivanović, Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma, v. d. ravnatelj JU Rera SD, Jozo Sarač i Srećko Radnić, voditelj Odjela za regionalni razvoj RERA-e. Općenita poruka s tog skupa je da turizam više nije samo putovanje, radi se od doživljaju utemeljenom i na projektnoj eksploataciji lokalne materijalne i nematerijalne kutlurne baštine kojom bi se privukle posebne kategorije turista.

>>> Cappelli predstavio jedinstvenu inicijativu za osnivanje EU fonda za turizam

Ivanović je izjavio da grad Kaštela naveliko radi na projektu Kreativna ulica kaštelskog Crljenka, autohtonog vina, poznatoga u svjetskim razmjerima, te na brojnim projektima koje će sedam Kaštela predstaviti kroz materijalnu i nematerijalnu kulturnu baštinu.

Ističući da Hrvatska ove godine obilježava 150 godina turizma, koji se počeo razvijati najprije kao zimski, a sad naveliko razvija i kao turizam posebnih interesa; povijesni, kulturni, enogastronomski, zdravstveni... Glavina je naglasio važnost inovacija i brzu prilagodbu promjenama na tržištu.

- Jedna od iznimno važnih inovacija u hrvatskom turizmu je e-visitor, aplikacija preko koje smo povezani tako da u svakom trenutku znamo gdje se gosti nalaze, o kojoj se dobnoj skupini radi i ostale podatke prema kojima možemo ciljano usmjeravati kampanje. Za taj softer, koji su razvile hrvatske startup tvrtke i za koji smo dobili svjetsku nagradu, zainteresirani su i naši konkurenti – rekao je Glavina.

Sarač je istakno RERA-inu potporu Kaštelu na razvijanju kreativne turističke ponude, a Radnić govorio što se sve može uz priču o kaštelanskom Crljenku predstaviti  kao nematerijalna kulturna baština.

>>> Pravi šampion turizma je otok Krk

Tijekom Foruma predstavljeno je nekoliko kreativnih projekata o gradovima, ulicama, gastronomiji...

Iva Silla govorila je o svojem projektu Secret Zagreb, o enogastro mamcima za dobre goste govorila je Iva Uščumlić, direktorica digitalnog odjela Media Vala i članica uredništva portala Taste of Croatia. Vanjska suradnica za promociju i odnose s javnošću Ekomuzeja Batana i novinarka Silvija Jacić, predstavila je Centar za promociju mediteranske prehrane u tradicijskoj konobi Spacio Matika - Ekomuzej Batana kroz priču o rovinjskoj barki batana, a Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR, govorila je o Regionalnom centru kreativne ekonomije Ljubljanske urbane regije koja ima niz realiziranih kreativnih turističkih projekata za koje su dobili brojne nagrade. Arhitekt Dinko Peračić iz Platforme 981 ispričao je priču o nevjerojatnoj preobrazbi derutne tvornice u Muzej moderne i suvremen umjetnosti Rijeka.

Gospodarski forum završen je panel diskusijom ‘Kreativna ekonomija-Kreativna EU-Mreža kreativnih gradova‘ u kojoj su sudjelovali Alijana Vukšić, Lilijana Madjar i Dinko Peračić. Jedno od pitanja moderatora panela Ivice Đuzela bilo je može li provokacija pomoći prezentaciji kreativnih projekata te ima li uopće prostora za provokaciju u turističkoj ponudi? No Vukušić je na primjeru Kaštela istaknula da su svi projekti u tome gradu zaživjeli na temelju aktivnosti lokalnih realizatora te da provokacije imaju kratkotrajni odjek, a kvaliteta opstaje.

22. studeni 2024 16:52