U okviru CARNET-ovog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ održano je više od 1900 radionica, e-tečajeva i webinara kako bi se podignula razina digitalnih kompetencija nastavnika, ravnatelja, stručnih suradnika i administrativnog osoblja.
>>>Digitalizacija škola u godinu dana napredovala sa dvojke na četvorku
Do sada je više od 7000 jedinstvenih korisnika pohađalo barem jedan od ponuđenih sadržaja obrazovanja, odnosno više od 90 posto nastavnika i školskog osoblja uključenog u pilot projekt. Uzme li se u obzir da ukupan broj dolazaka na obrazovne sadržaje iznosi gotovo 45 000, svaki je polaznik u prosjeku pohađao 6,4 ponuđenih obrazovnih sadržaja.
- Infrastruktura je nužan materijalni aspekt digitalne transformacije škola, ali bez djelatnika škola koji imaju kompetencije potrebne za svrhovito korištenje računala i druge računalne opreme, digitalnu transformaciju nije moguće provesti, izjavila je zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica pilot projekta e-Škole Andrijana Prskalo Maček.
Obrazovni sadržaji radionica, e-tečajeva i webinara nastali su na temelju Kurikuluma (puni naziv: „Kurikulum za unapređenje digitalnih kompetencija tri skupine korisnika u školama: učitelja/nastavnika i stručnih suradnika, ravnatelja i administrativnog osoblja“), a izradio ih je tim stručnjaka iz relevantnih područja sa Fakulteta za organizaciju i informatiku.
Većinu radionica, e-tečajeva i webinara kontinuirano su provodili obučeni predavači i mentori, a najčešće su se odvijale u svakoj od 151 škole uključene u projekt te su na njima u pravilu sudjelovali samo djelatnici tih škola. E-tečajevi i webinari puno su fleksibilniji u smislu broja korisnika, pa je tako na svakom dosadašnjem e-tečaju sudjelovalo od 400 do 1600 polaznika. Webinari imaju oblik kratkih video predavanja uz mogućnost postavljanja pitanja predavačima putem chata, a istovremeno ih je moglo pratiti oko 700 polaznika.
>>>UNESCO: Hrvatske e-Škole među najboljima u svijetu
S obzirom na to da su digitalne kompetencije složen koncept, bilo je potrebno utvrditi koje od njih su potrebne korisnicima u školama za učinkovito obavljanje njihovog posla. U tu svrhu u sklopu pilot projekta razvijen je Okvir za digitalne kompetencije djelatnika škola, a na temelju njega i Upitnik za samoprocjenu digitalnih kompetencija, kojeg je svaki djelatnik mogao ispuniti i dobiti rezultate o razini vlastitih digitalnih kompetencija. Upitnik je ispunilo više od 2000 djelatnika te se iz njega vidi da sve skupine korisnika uglavnom kao najrazvijenije samoprocjenjuju područja informacijske i podatkovne pismenosti.
Kao manje razvijene ističu se digitalne kompetencije iz područja kreiranja sadržaja, komunikacije i suradnje te rješavanja problema, pri čemu administrativno osoblje i ravnatelji procjenjuju svoje digitalne kompetencije manje razvijenima u tom području u odnosu na nastavnike i stručne suradnike.