Aktualno
StoryEditor

Marinko Došen: Planiramo niz aktivnosti u robotizaciji i tehnološkom unapređenju procesa

12. Siječanj 2018.

Prošlu su godinu obilježila su vrlo zanimljiva gospodarska zbivanja koja su uzdrmala hrvatsko gospodarstvo. Ali Hrvatska se mora okrenuti pozitivnim primjerima i kompanijama koje posluju zdravo i uspješno. Postoje mnoge uspješne kompanije koje posluju unutar i izvan granica zemlje i takvo poslovanje trebamo poticati i promicati. Naši se proizvođači trebaju nametnuti i usmjeriti prema izvozu jer ulaskom u Europsku uniju tržište nam se znatno povećalo i to moramo znati iskoristiti.

Kontinuirana ulaganja u istraživanje i razvoj generator su nam rasta prodaje u budućnosti 

Muči nas jaka kuna AD Plastik Grupa kompanija je koja proizvodi komponente za automobile i stopostotni smo izvoznik što se tiče hrvatskog dijela proizvodnje. Prošla je godina za nas bila vrlo uspješna i zanimljiva. Naše je poslovanje u potpunosti usmjereno na svjetsko tržište, stoga je naš ključni zadatak pratiti globalne trendove. Promjene koje se događaju na svjetskom automobilskom tržištu nisu male ni jednostavne i događaju se jako brzo. Stoga nužno moramo pratiti smjer kojim se kreće industrija u kojoj poslujemo kako bismo bili konkurentni. Budućnost automobila usmjerena je na razvoj novih materijala i rješenja koji će omogućiti kvalitetnije proizvode i veću udobnost vozila za krajnjega korisnika. Od nas se zahtijeva kontinuirani napredak u kvaliteti procesa i proizvoda kako bismo udovoljili navedenim trendovima.

>>>Vlada najavila porezne olakšice tvrtkama koje ulažu u istraživanje i razvoj

O tome uvelike ovisi realizacija naših planova i ciljeva koje smo si zadali. Pozitivno poslovanje koje bilježimo u posljednje dvije godine uspješno smo nastavili i tijekom 2017. Na godinu proizvedemo i isporučimo 62 milijuna različitih komada našim kupcima i pratimo rast iz godine u godinu. Unatoč nastavku jačanja kune u odnosu na euro, bilježimo rast prihoda. Povećanje proizvodne efikasnosti i racionalizacija troškova na kojima kontinuirano radimo dovode do povećanja EBITDA-e, a EBITDA marža i dalje je iznad prosjeka industrije u kojoj poslujemo. Nastavljamo trend jačanja financijske pozicije AD Plastik Grupe i smanjivanjem kreditne zaduženosti. Učestalo spominjem tečajnu politiku kao jedan od najvećih problema izvoznika u Hrvatskoj jer upravo jaka kuna u odnosu na euro znatno utječe na sveukupne rezultate našega poslovanja i visinu ostvarenih prihoda. U 2017. godini dogovorili smo nove poslove za nekoliko važnih kupaca poput Renault Grupe, Forda, Volkswagen Grupe, PSA Grupe, čime smo učvrstili poziciju na tržištima Europske unije i Srbije. Novi poslovi vrijedni više od 120 milijuna eura dogovoreni su u Europi, a oni dogovoreni u Ruskoj Federaciji vrijede više od 20 milijuna eura. Jedan dio poslova krenut će sa serijskom proizvodnjom već sljedeće godine, a početak većine dogovorenih projekata planiran je za 2019. godinu. Time smo popunili veći dio svojih kapaciteta za idućih nekoliko godina.

Promjene na globalnom automobilskom tržištu nisu male ni jednostavne i događaju se jako brzo. Naš je ključni zadatak pratiti ih kako bismo bili konkurenti

Posebno nas veseli oporavak ruskog tržišta, o čemu najbolje svjedoči rast poslovnih prihoda naših ruskih društava. Subvencije države dodatno su pomogle rastu prodaje i oporavku automobilskoga tržišta u Rusiji, što se uvelike odrazilo i na rast prodaje vozila naših ključnih kupaca. U ovoj smo godini pokrenuli i projekt ‘Pilot linija bojenja za industrijska istraživanja, razvoj i inovacije‘, koji će nam omogućiti razvoj nove tehnologije bojenja interijera unutar AD Plastik Grupe kao jednog od generatora rasta prodaje u srednjoročnom razdoblju. Projekt je sufinanciran iz europskih strukturnih i investicijskih fondova, a razvojem bojenja interijera naša kompanija otvara jednu potpuno novu nišu u svome poslovanju. Kako bismo se prilagodili i bili ukorak s trendovima, svakodnevno radimo na razvoju tehnologija, procesa i materijala. Iskustvo i znanje koje posjedujemo naša su komparativna prednost na globalnom tržištu, ali ga moramo neprestano unaprjeđivati i usavršavati. To je podloga za našu uspješnu budućnost. Širimo portfelj kupaca Najveći smo hrvatski proizvođač komponenti za automobilsku industriju i jedan od vodećih u Istočnoj Europi, a iako surađujemo s brojnim proizvođačima automobila, intenzivno i uspješno radimo na proširenju postojećeg portfelja kupaca, što je jedan od naših ciljeva i u 2018. godini. U planu je za sljedeću poslovnu godinu porast proizvodnje i prodaje na svim lokacijama, kao i daljnji sveukupni rast Grupe na tržištu europske automobilske industrije, ali i na ruskom tržištu.

>>>Eurostat: Hrvatska među top 10 zemalja EU s najnižim izdvajanjima za istraživanje i razvoj

Predviđeno stabiliziranje tržišta i rast gospodarstva u Rusiji omogućuju nam da sljedeću godinu dočekamo s ozbiljnim optimizmom u vezi s tim tržištem. Naša je kompanija globalni dobavljač u automobilskoj industriji, što nužno povlači stalno praćenje već spomenutih svjetskih trendova u industriji kako bismo unaprijedili vlastitu konkurentnost. U skladu s očekivanjima industrije 4.0, sljedeće godine planiramo niz aktivnosti u robotizaciji i tehnološkom unaprjeđenju svojih procesa. Slobodno mogu reći da će u idućoj godini našu kompaniju obilježiti unaprjeđenja koja će ojačati našu razvojnu prepoznatljivost, efikasnost i konkurentnost. Jedan od najvažnijih smjerova u autoindustriji na kojem se radi već godinama smanjenje je sveukupne težine vozila, točnije smanjenje utjecaja na okoliš i emisije CO2. To je dio strategije razvoja društveno odgovornog poslovanja u našoj kompaniji, ali i gotovo kod svih proizvođača automobila. Proizvođači automobila i svi njihovi dobavljači usmjereni su na stalna ulaganja u istraživanje i razvoj te na uvođenje novih tehnologija kao nužnosti u automobilskoj industriji. Kontinuirana ulaganja u istraživanje i razvoj generator su rasta prodaje u budućnosti. Ponudu svojih proizvoda u sljedećoj godini planiramo obogatiti novim tehnologijama koje stvaraju dodanu vrijednost proizvodima interijera i eksterijera u injekcijskom prešanju. Tako želimo zadržati svoju prepoznatljivost na zahtjevnom automotiv tržištu. Poslovna 2018. godina zasigurno će biti iskorak za AD Plastik Grupu u daljnjem rastu i razvoju kompanije u istraživačkom, razvojnom i tehnološkom smislu.

22. studeni 2024 05:43