Aktualno
StoryEditor

Ministrica Divjak: Postoji nekritički otpor prema digitalnoj transformaciji u školama

27. Lipanj 2018.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u srijedu kako u naobrazbi naglasak treba biti na STEM područjima te ocijenila da postoji nekritički otpor prema digitalnoj transformaciji u školama.

>>>Divjak: Naglasak je na pozitivnim promjenama, a ne na osobama

Divjak je na okruglom stolu "Obrazovanje i tržište rada u digitalnom dobu" održanom u Ministarstvu znanosti i obrazovanja rekla kako postoji dvojba o tomu utječe li digitalna transformacija gospodarstva i društva na škole i visoko školstvo ili škole već sad utječu na transformaciju gospodarstva i društva.

Činjenice koje se lako uče, lako se i digitaliziraju, rekla je ministrica. U budućnosti će, napomenula je, nestati mnoštvo starih poslova, među kojima su, primjerice, administrativni poslovi i profesionalni vozači, istaknula je kako s razvojem tehnologije već dobro stoje liječnička i učiteljska zanimanja te novi poslovi koji su prilagodljivi sustavu.

Ocijenila je kako postoji nekritički otpor prema digitalnoj transformaciji u školama te dodala kako u naobrazbi naglasak treba biti na STEM područjima. Treba raditi na računalno-algoritamskom pristupu rješavanju problema, napomenula je dodavši kako uz to valja razvijati organizacijske i poduzetničke vještine.

>>>Majetić: Rast gospodarstva posustaje zbog neprovođenja reformi

Po ministričinim riječima potrebna su nam temeljna znanja, temeljna pismenost i socijalne vještine te sposobnost za rješavanje problema. "U budućnosti najviše šanse ima onaj tko je dobar u fundamentalnim znanjima i socijalnim vještinama", istaknula je ministrica.

Poručila je kako od kurikularne reforme očekuje relevantnost obrazovanja i znanosti što će, smatra, pridonijeti društvenom i gospodarskom razvoju.

U sklopu kurikularne reforme, napomenula je, naglasak stavljamo na rješavanje problema, olakšavanje školske torbe. Uvodimo od ove godine obveznu informatiku u 5. i 6. razrede, a promijenio se i kompletan kurikulum, istaknula je.

>>>Europski novac za hrvatsku STEM revoluciju: Krenuo je pilot projekt ‘e-Škola’

Učinci reforme obrazovanja moći se se vidjeti tek kroz jedno dulje vrijeme, rekla je ministrica podsjetivši da već sad u Hrvatskoj postoji dvadesetak centara za izvrsnost.

Ravnateljica Ekonomskoga instituta Maruška Vizek smatra kako se od digitalizacije ne može pobjeći. Ona će se događati znatno brže nego što mislimo, ustvrdila je ocijenivši kako smo relativno loše opremljeni za suočavanje s tim problemima.

Po riječima Maruške Vizek Hrvate zanima digitalni svijet. Digitalizacija će povećati zaposlenost i proizvodnost, napomenula je dodavši kako bi nam ona mogla reindustrijalizirati zemlju.

>>>Jednima nevažan, drugima prevažan STEM

Davor Majetić iz Hrvatske udruge poslodavaca smatra kako je tržište rada danas veliki izazov te da obrazovanje reagira na gospodarstvo. Moramo imati adekvatno obrazovanje, rekao je ocijenivši kako je premalo zanimanja za digitalnu industriju.

Majetić smatra da obrazovanje treba trajati cijeli život.

Poduzetnik i inovator Nenad Bakić pohvalio je inicijative ministrice Divjak te ustvrdio kako je reforma školstva "prava stvar". Želimo da svako dijete bude jednakopravan građanin 21. stoljeća, poručio je Bakić dodavši kako nam je potreban potupno drukčiji koncept učenja.

22. studeni 2024 18:11