Aktualno
StoryEditor

Mirna Radošević: MyPharmaBook povezuje farmaceute na osam naših tržišta

18. Veljača 2019.

Farmaceutska tvrtka Salveo nedavno je predstavila MyPharmaBook, B2B digitalnu platformu i mobilnu aplikaciju. Mirna Radošević, predsjednica Uprave Salvea, ističe da je glavni cilj bio povezati farmaceute, a u drugom koraku MyPharmaBook razvijat će se u skladu s potrebama kupaca.

Salveo je lansirao inovativni proizvod MyPharmaBook. O čemu je riječ?

– MyPharmaBook je B2B digitalna platforma koja ujedinjuje edukaciju i zabavu te omogućuje svim farmaceutima na jednom tržištu međusobno povezivanje i razmjenu iskustva. Osim toga, s pomoću nje mogu naći kolegu s kojim su studirali, a kojega dugo nisu vidjeli. S jedne strane, ta platforma omogućuje komunikaciju među kolegama, a, s druge strane, nudi farmaceutima kvalitetan neovisan sadržaj koji će pratiti sve trendove s farmaceutskog tržišta i osiguravati ljekarnicima da budu bolji u poslu. Zato smo omogućili i zabavni sadržaj na platformi koji im omogućuje da se malo nasmiju i zabave kako bi lakše odradili dan koji je ispred njih. U tome zabavnom dijelu sadržaja nudimo zdrave recepte, mudre poruke i izreke, sadržaj koji će im uljepšati dan.

Kakvu će korist od te platforme imati Salveo?

– Naša tvrtka u sklopu dugoročne vizije želi biti partner farmaceutima. Mala smo farmaceutska organizacija i uvijek smo se pitali kako možemo biti drukčiji od drugih s kojima se ne možemo natjecati prema visini proračuna, broju zaposlenih, a ni veličini portfelja. Propitkivali smo što možemo ponuditi tržištu da bismo na neki način stvorili obostrano korisne situacije i došli do toga da je takva platforma potrebna našim kupcima, a da će nama omogućiti da se pozicioniramo kao kvalitetan partner.

Kolika je cijena takve platforme i je li aplikacija besplatna za korisnike?

– Besplatna je, ne ograničavamo preuzimanje, to je otvorena aplikacija koju preuzimaju i naši konkurenti. Napravili smo inovativni proizvod koji će biti dugoročno prepoznatljiv na tržištu i koji će naši kupci znati cijeniti. Teško mi je reći kolika je financijska vrijednost projekta jer smo još na početku, ali znatan dio našeg proračuna bit će uložen u razvoj MyPharmaBooka. Ono što je dosad uloženo samo je mali dio onoga što namjeravamo dugoročno ulagati jer tu platformu želimo razvijati prema potrebama svojih kupaca, zato je teško reći koliki će to biti iznos.

S jedne strane, platforma MyPharmaBook omogućuje komunikaciju među kolegama, a, s druge strane, nudi farmaceutima kvalitetan neovisan sadržaj koji će pratiti sve trendove s farmaceutskog tržišta

Koliko je zanimanje za MyPharmaBook?

– Platformu smo lansirali u prosincu prošle godine na tržište Srbije, zatim u Hrvatsku, a u BiH pustit ćemo je potkraj ožujka. Ne želimo je mjeriti kao klasičan proizvod, ali moram priznati da smo vrlo ugodno iznenađeni jer je broj preuzimatelja aplikacije iznenađujuće velik, u Srbiji ih je već sada više od tisuću. Ne ciljamo samo na farmaceute nego na cijeli ljekarnički tim, sve one koji su u kontaktu s pacijentima. Njih je u Hrvatskoj pet-šest tisuća, a u Srbiji ih je od dva do dva i pol puta više.

Na kojim tržištima posluje Salveo i koje farmaceutske proizvode nudite?

– Poslujemo na osam srednjoeuropskih i istočnoeuropskih tržišta, u državama bivše Jugoslavije i Poljskoj, ali prilično smo ambiciozni i želimo se širiti i na druga tržišta. Poljska je naše najvažnije tržište jer više od šezdeset  posto prihoda ostvarujemo ondje. Primarno su područje u kojem smo aktivni proizvodi protiv prehlade i kašlja. Dva su naša najpoznatija brenda iz te kategorije sirup protiv kašlja Prospan i Isla pastile za grlo.

U čijem je vlasništvu Salveo?

– Vlasnik Salvea je 5. generacija njemačke srednje farmaceutske tvrtke Engelhard Arzneimittel. To je naš strateški poslovni partner kojeg zastupamo u Srednjoj i Istočnoj Europi i plasiramo brendove te tvrtke. Salveo posluje jedanaest godina i ima središnji ured u Hrvatskoj, a na svim tržištima na kojima poslujemo imamo ukupno 97 zaposlenih. Prodajemo bezreceptne lijekove, izuzev u Srbiji gdje imamo i mali dio lijekova na recept. Kad gledate tržišne pokazatelje, sektor bezreceptnih lijekova u Srednjoj i Istočnoj Europi raste.  Naš je najveći izazov vrlo velika konkurencija jer je mnogo proizvoda u kategoriji u kojoj poslujemo, zbog čega je malom ili srednje velikom poduzeću kao što je Salveo vrlo teško diverzificirati se na tržištu, pogotovo kad nepoznata tvrtka nastupi na golemu poljskom tržištu na kojem u svakoj kategoriji u kojoj poslujemo imamo najmanje dvjesto konkurenata. To je, moram priznati, izazovno, stoga nastojimo biti inovativni i ponuditi takva rješenja po kojima ćemo biti prepoznatljivi. Tako je nastala i digitalna platforma MyPharmaBook.

25. studeni 2024 07:18