https://youtu.be/VxLdCJ3XXwU
Ako je suditi po izjavama političara, željeznički promet apsolutan je prioritet ove Vlade. Još jučer premijer Plenković najavio je veliku suradnju s Kinezima oko obnove naših pruga jer, kako je rekao, ‘sada je vrijeme za značajan iskorak u modernizaciji željezničkog prometa‘. Sjetilo nas je to na novu željezničku stanicu Haganj, ulaganje u modernizaciju koje nije tek puka najava, a čiji smo osamljeni gosti i sami bili prije nekoliko mjeseci.
Pogled na posve novu, ulaštenu, još nekorištenu željezničku stanicu nagrđivala je jedino činjenica da je mjesto bilo pusto, grad duhova. No, odgovor koji su na naš upit u travnju dostavili iz HŽ Infrastrukture obećavao je da takva pustoš neće potrajati.
>>> Pruga na koju smo čekali 40 godina dovršena, ali mjesecima bez putničkog prometa
"U lipnju se očekuje početak pokusnog rada nove pruge. Isto tako prema planiranom rasporedu u lipnju će se pokrenuti postupak ishođenja uporabne dozvole pri Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja. Krajem rujna očekuje se izdavanje rješenja od Agencije za sigurnost željezničkog prometa za puštanjem u promet ove pruge," odgovorili su iz HŽ Infrastrukture na upit o dionici koja povezuje Gradec sa Svetim Ivanom Žabno u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Dio je to pruge koja će omogućiti putovanje od Zagreba do Bjelovara za sat vremena.
[caption id="attachment_350907" align="aligncenter" width="945"] Stanica Haganj fotografirana u travnju (gore) i u srpnju (dolje)[/caption]
Ipak, današnji izgled stanice i pruge ukazuje samo da je tuda prošlo puno vremena, ali ne i ljudi i vlakova. Napuštena i zapuštena pruga u tišini čeka, dok trava prekriva pločnik. Nadamo se samo da je, dok se naveliko razglaba o modernizaciji, takvu nekorištenu neće prekriti ‘snjegovi, ružmarin i šaš‘.
[caption id="attachment_350910" align="aligncenter" width="750"] Kada će ovaj znak gledati putnici iz vlakova, pitamo se...[/caption]