U Osijeku su sagrađene zasigurno najskuplje svjetske prilazne ceste jednome gradilištu. Riječ je zapravo o mostu Drava, najdužem u Hrvatskoj, dugom 2485 metara, koji je, kako piše Večernjak, trebao biti dovršen 2013. Prije dvije godine došao je do 99,7 posto dovršenosti, ali zbog tričavih 0,3 posto ne može biti pušten u promet. Radovi su stali zbog sporova HAC-a s izvođačima, koji su tražili dodatnih 200-tinjak milijuna kuna. U međuvremenu je dio tog iznosa priznat, dio je plaćen, a dio je skresan zbog daljnjega kašnjenja. No kad bi se spor i sveo na nulu, most bi opet bio suočen s novim problemom – tko će ga dovršiti?
Izvođači su, naime, u tom razdoblju uglavnom propali. Vaidukt je već u stečaju, propali Konstruktor povukao se iz konzorcija još 2012., a za Hidroelektru Niskogradnju i Skladgradnju podneseni su prijedlozi za pokretanje stečajnog postupka. Lako je moguće da će HAC morati raspisivati novi natječaj za radove od tri milijuna kuna na mostu vrijednom milijardu. Ali, ni to nije sve! Čak i ako most bude ekspresno dovršen, preko njega neće krenuti promet jer ni s jedne strane Drave još nije sagrađena autocesta. Riječ je o 17,5 kilometara dugoj dionici koridora Vc od Osijeka do Belog Manastira.
>>>Otvoren čiovski ‘most čežnje’
U HAC-u kažu da će uskoro raspisati natječaj i da će cesta biti gotova već do 2020. I objašnjavaju kako će im most Drava dobro doći za pristup gradilištima na tim trasama jer bi inače morali ići 30-ak kilometara zaobilazno. Sad nam je lakše, kad znamo da smo milijardu kuna za dravski most platili deset godina prije nego što smo trebali kako bi se olakšao pristup budućem gradilištu. Nakon ovoga mi je lakše što će Pelješki most graditi Kinezi.
No iz uskogrudne zagrebačke vizure malo me brine što je upravo objavljeno da će zatvaranje zagrebačkog rotora kod Jadranskog mosta kasniti mjesec dana. To mogu protumačiti kao mjesec dana dulje bez tramvaja u Novom Zagrebu. Pitam se koliko će tek kasniti završetak opsežne rekonstrukcije rotora u režiji jakih snaga domaće niskogradnje. Tješim se tek činjenicom da smo u Zagrebu ipak prošli s jeftinijim prilazima gradilištu.